لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

نامه به خامنه‌ای: در ماجرای خالقی، لطمه به آبروی نظام را جبران کنید


احمد منتظری
احمد منتظری

احمد منتظری، از منتقدان حاکمان جمهوری اسلامی، در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای با «غیرقانونی» دانستن اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت مینو خالقی پس از برگزاری انتخابات از رهبر جمهوری اسلامی خواست تا «لطمه به آبروی جمهوری اسلامی» را جبران کند.

آقای منتظری در این نامه که روز چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت، در وب‌سایت کلمه منتشر شد تایید ردصلاحیت منتخب سوم اصفهان در مجلس بعد از برگزاری انتخابات توسط هیئت حل اختلاف قوا را به معنی «مهر تایید کل نظام جمهوری اسلامی بر این بدعت ناپسند» توصیف کرده است.

این در حالی است که هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر تصمیم‌گیری این هیئت عالی در این باره منتشر نشده و موضع‌گیری مقامات دولت از جمله حسن روحانی در این زمینه حاکی از آن است که موضوع هنوز تمام‌نشده است.

آقای منتظری سپس به آقای خامنه‌ای یادآوری کرده که «یکی از وظایف جناب‌عالی حفاظت و حراست از آبروی نظام است» و افزوده است: «چنان چه در راستای این انجام وظیفه، حقوق خانم مینو خالقی و مردم اصفهان را به آنان بازگردانید، این لطمه به آبروی نظام اسلامی تا حدود زیادی جبران می‌گردد.»

احمد منتظری، پسر حسینعلی منتظری، مرجع تقلید منتقد و فقید است.

نامه آقای منتظری در روزی منتشر شد که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، با دفاع از رد صلاحیت و ابطال آرای خانم خالقی پس از برگزاری انتخابات گفت که «نظارت استصوابی شورای نگهبان [بر انتخابات] عام و در تمام مراحل است».

ماجرای رد صلاحیت و ابطال آرای منتخب سوم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اخیرا به هیئت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه ارجاع شده و در حال حاضر گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که این هیئت هم به نفع شورای نگهبان رای داده است.

این در حالی است که دولت حسن روحانی می‌گوید از نظر آن، خانم خالقی هم‌چنان نماینده مجلس محسوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG