لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

تاکید رفسنجانی و وزیر دفاع ایران بر «حذف» و «فروپاشی کامل» اسرائیل


اکبر هاشمی رفسنجانی (چپ) و حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران
اکبر هاشمی رفسنجانی (چپ) و حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران

اکبر هاشمی رفسنجانی، ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و حسين دهقان، وزير دفاع ايران، روز دوشنبه بر «حذف» و «فروپاشی کامل» اسرائيل تاکيد کردند.

آقای رفسنجانی در مصاحبه با سايت «العهد» که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، متن کامل آن را روز دوشنبه ۱۵ تير منتشر کرده است، از اسرائيل به عنوان «دولت جعلی و موقت» نام برده که «يک روزی بالاخره اين جسم که خارجی است و در پيکر يک ملت و يک کشور وارد شده است، حذف می‌شود».

ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره زمان تحقق اين پيش‌بينی خود گفته که «شرايط فرق می‌کند» و توضيح داده است: «می‌تواند خيلی زود شرايطی فراهم شود که اسرائيل صرفش نکند که بماند و می‌تواند هم خيلی طولانی شود چون اسرائيل و حاميانش دارند تلاش می کنند اين دوره را خيلی طولانی کنند».

وزير دفاع جمهوری اسلامی ایران نيز در سخنانی از «صهيونيسم» به عنوان «نماد تروريسم، کودک‌کشی، اشغالگری، تجاوز و نسل‌کشی» نام برده و خواستار «انسجام و وحدت عمل مسلمانان برای نجات قدس شريف» شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای دهقان گفته است: «خون مردان و زنان و کودکان بی‌گناه فلسطينی، در کنار عزم و انسجام مسلمانان جهان و مقاومت مردم فلسطين، اضمحلال و فروپاشی کامل رژيم صهيونيستی را به دنبال دارد و اين وعده تخلف ناپذير الهی است که تحقق خواهد يافت».

وزیر دفاع ایران گفته که اسرائیل «غرب را هم تهدید می‌کند».

ايران و اسرائيل در دوران پادشاهی پهلوی، روابط نسبتا نزديکی داشتند اما با روی کار آمدن جمهوری اسلامی، رهبران حکومت جديد، موجوديت کشور و دولتی به نام اسرائيل را به رسميت نشناختند و خواستار نابودی آن شدند.

سخنان تند ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و وزير دفاع ايران عليه اسرائيل، چند روز پيش از برگزاری راهپيمايی موسوم به روز قدس در ايران بيان شده است.

سال‌هاست که آخرين جمعه ماه رمضان در ايران، به صحنه‌ای از راهپيمايی حکومتی با خواست نابودی اسرائيل تبديل شده است.

XS
SM
MD
LG