لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۸

خامنه‌ای: دولتی فاسد حزب‌الله را محکوم می‌کند؛ به درک


آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با نام بردن از حزب‌الله لبنان به عنوان «افتخار دنیای اسلام» گفته است: «با وجود تهدیدهای عملی و تبلیغاتی فراوان، امروز حزب‌الله لبنان پیکره رشید خود را در دنیای اسلام نشان می‌دهد و محکومیت آن در یک ورق پاره به‌وسیله دولتی فاسد، وابسته، توخالی و پوک، به درک، هیچ اهمیتی ندارد.»

آقای خامنه‌ای، صبح چهارشنبه اول اردیبهشت و در دیدار با تعدادی از دانش‌آموزان، تاکید کرده است که «حزب‌الله و جوانان مؤمن آن همچون خورشید می‌درخشند و مایه افتخار دنیای اسلام هستند».

این سخنان رهبر جمهوری اسلامی در وبسایت دفتر او منتشر شده است.

حزب‌الله سازمانی نظامی – سیاسی در لبنان است که با حمایت مالی و نظامی مستقیم جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.

آقای خامنه‌ای اگرچه به صراحت نام نبرده که کدام دولت را مدنظر دارد، اما عربستان سعودی در ماه‌های اخیر موج بزرگی را علیه حزب‌الله لبنان به راه انداخته است.

در عین حال رهبر جمهوری اسلامی در این ماه‌ها چند بار با الفاظ تندی به این کشور سنی حمله کرده است که واکنش متقابلی در میان سعودی‌ها به دنبال نداشته است.

این در حالی است که نه تنها عربستان سعودی بلکه اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی هم حزب‌الله لبنان را یک گروه «تروریستی» دانسته‌اند.

ایالات متحده آمریکا، کانادا، فرانسه، استرالیا، هلند و اسرائیل نیز سازمان حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی می‌دانند.

اتحادیه اروپا، بریتانیا و نیوزیلند هم شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را در فهرست تروریستی خود قرار داده‌اند.

اما جمهوری اسلامی از این گروه به عنوان «مقاومت لبنان» نام می‌برد.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان روز چهارشنبه خود گفته که «دشمنان .. برخی اوقات ما را تهدید به جنگ سخت و بمباران می‌کنند» اما گفته که این تهدید «غلط زیادی» است.

آقای خامنه‌ای در عین حال «جنگ نرم» را «خطرناک‌تر از جنگ سخت» توصیف کرده و هشدار داده که «اگر در این جنگ نرم، افسرانی تسلیم‌پذیر، فریب‌خور، اعتمادکننده به لبخند دشمن، بی‌انگیزه، بی‌فکر، بی‌اعتنا به سرنوشت خود و دیگران و سرگرم غرائز در قرارگاه و سنگرها باشند، نتیجه نبرد کاملا مشخص است».

او بر همین مبنا گفته که جمهوری اسلامی در «جنگ نرم» نیاز به «افسرانی متدین، انقلابی، مصمم، هوشیار، پرکار، صاحب اندیشه، شجاع و فداکار» دارد.

XS
SM
MD
LG