لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

کلمه: بازداشت یک نفر به دلیل ارسال پیامک رفع حصر به نمایندگان مجلس


وب‌سايت کلمه روز پنج‌شنبه از بازداشت فردی خبر داد که با ارسال پيامک به نمايندگان مجلس شورای اسلامی خواستار «رفع حصر» رهبران جنبش سبز ایران شده است.
به گزارش روز پنج‌شنبه، ۱۲ دی، اين وب‌سايت خبری نزدیک به میرحسین موسوی نام فرد بازداشت شده محمد متاجی و اتهام او «تبليغ عليه نظام» است.
اين گزارش همچنين می‌افزاید که آقای متاجی درخواست رفع حصر رهبران جنبش سبز را به تعدادی از نمايندگان مجلس از جمله غلامعلی حداد عادل که از حاميان برخورد با جنبش اعتراضی سال ۸۸ و رهبران آن بود ارسال کرده است.
کلمه نوشته است که محمد متاجی که سه ماه پيش اين پيامک‌ها را برای چند نماینده مجلس ایران ارسال کرده بود، روز سوم دی‌ماه بازداشت و پس از پنج روز بازجويی به دست پليس امنيت، به بند ۳۵۰ اوين اعزام شده است.
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸، بودند که از زمستان ۱۳۸۹ همراه با همسران‌شان، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، در حبس خانگی قرار گرفتند، هرچند خانم کروبی پس از مدتی آزاد شد.

حبس خانگی مهدی کروبی نيز بعد از چند ماه به حبس در ساختمان‌های مخصوص وزارت اطلاعات که به «خانه امن» مشهورند تغيير کرد.
در مدت نزديک به سه سالی که اين افراد بدون حکم دادگاه در حبس خانگی قرار گرفته‌اند، تلاش‌های زيادی برای آزادی آنها انجام شده که هیچ یک به نتيجه‌ نرسيده است.
در اين ميان بعضی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی مانند احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و امام جمعه موقت شهر تهران، گفته‌اند که «نظام بر سر سران فتنه منت گذاشته که زنده هستند».
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و حاميان و نزديکان او در حکومت از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.
وب‌سايت کلمه در گزارش خود همچنین اشاره کرده است که محمد متاجی به اين بهانه که «به وسيله خودرو شخصی پدرش سرقتی صورت گرفته به اداره اماکن پليس واقع در خيابان شهيد مطهری احضار شده» و پس از مراجعه «بازداشت و اتهام تبليغ عليه نظام به وی تفهيم شده است».
XS
SM
MD
LG