لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۵

نجفی در پی راهی برای استفاده گردشگران خارجی از آب‌های گرم کیش


محمدعلی نجفی، رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری ایران
محمدعلی نجفی، رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری ایران
رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری ایران روز چهارشنبه، ۱۱ دی‌ماه، ضمن اعلام موجودیت کمیته‌ای برای تسهیل صدور ویزا برای گردشگران خارجی‌ اشاره کرد که باید راهی برای استفاده این گردشگران از آب‌های خلیج فارس پیدا شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری خبر داد که «کميته‌ای با حضور نمايندگان ارگان‌های مسئول برای آسان‌سازی روند صدور رواديد گردشگران خارجی در کشور تشکيل شده است».
به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ايرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه از «صف گردشگران علاقه‌مند به سفر به ايران در کشورهايی چون آلمان و ايتاليا» سخن گفته و بر «فراهم کردن زيرساخت‌های لازم برای ميزبانی» اين گردشگران تاکيد کرد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری علت سفر گردشگران خارجی از کشورهای روسيه و اوکراين به دوبی را «دسترسی به آب‌های گرم» عنوان کرده و گفت: «بايد راهی پيدا کنيم که اين گردشگران بتوانند برای تفريح از آب‌های گرم خليج فارس در کيش استفاده کنند.»
آقای نجفی افزوده است که «اگر بتوانيم اين راهکار را بيابيم اين امر برای سفر به کيش در گردشگران خارجی انگيزه ايجاد می‌کند».
اندکی پس از وقوع انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی و با اجباری شدن حجاب در ايران، استفاده گردشگران خارجی از امکانات توريستی و تفريحی در شمال و جنوب ايران که تا پيش از آن رواج داشت ممنوع شد.
حسن روحانی، رئيس جمهور ايران، همواره بر ضرورت جذب گردشگران خارجی و توسعه صنعت توريسم در ايران تاکيد کرده است.
صدها ميليارد دلار گردش سرمایه و درآمد سالانه صنعت توريسم و گردشگری در جهان است و تعدادی از کشورهای همسايه ايران مانند ترکيه و امارات متحده عربی، سهمی چندين ميليارد دلاری از اين گردش سرمايه دارند.
محمدعلی نجفی ابتدا قرار بود تا به عنوان وزير آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی مشغول به کار شود اما مجلس شورای اسلامی به او رأی اعتماد نداد.
رئيس جمهور سپس آقای نجفی را به معاونت خود و رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری منصوب کرد.
از آن هنگام تاکنون، برخی سخنان آقای نجفی از جمله درباره بی‌اشکال دانستن کشيدن قليان توسط زنان با واکنش نمايندگان مجلس و رسانه‌ها و شخصيت‌های اصولگرا روبه‌رو شده است.
XS
SM
MD
LG