لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

دیدار دختر و معاون روحانی با خانواده مولوی عبدالحمید تکذیب شد


محمدرضا صادق
محمدرضا صادق
مشاور رسانه‌ای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز جمعه گفت که دختر و معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده با خانواده مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان، دیداری نداشته‌اند.

محمدرضا صادق، مشاور آقای روحانی، روز جمعه، ۲۹ فروردین، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که این خبر «کذب محض» است.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور ایران افزود: «برخی اقدامات تحت عنوان اطلاع‌رسانی، اصول اخلاقی و حرفه‌ای را نقض کرده و مغایر منافع و مصالح ملی است» و «نشر اخبار ناصحیح موجب به حاشیه رفتن و خدشه‌دار شدن اخبار صحیح شده و تشویش و انحراف افکار عمومی را به دنبال دارد».

آقای صادق همچنین اضافه کرد: «حتی اگر افراد یا یک جریان سیاسی خدایی ناکرده درصدد باشند با سوءاستفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی، آثار و دستاوردهای سفر رئیس‌ جمهور به سیستان و بلوچستان را به محاق ببرند، لازم است توجه کنند که گمانه‌زنی‌های عجیب یا برجسته‌سازی اخبار حاشیه‌ای و کذب، همزمان یا پس از این سفر به مصلحت منافع و مصالح کلان نظام نیست.»

با وجود این، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور ایران اشاره‌ای به دلایل مغایرت چنین دیداری با به گفته او مصالح نظام نکرد.

در همین حال محمود براهویی‌نژاد، خبرنگار در سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگویی با رادیوفردا گفت که برگزاری چنین دیداری اساسا برنامه‌ریزی نشده بود و این دیدار صورت هم نگرفته است.

به گفته آقای براهویی‌نژاد، این خبر ابتدا توسط رسانه‌های محافظه‌کاران افراطی در استان سیستان و بلوچستان و «با هدف نشان دادن رابطه خیلی نزدیک میان دولت حسن روحانی با اهل سنت» این منطقه منتشر شد.

این خبرنگار می‌افزاید: «نفس برگزاری این دیدار هیچ اشکالی ندارد، اما این رسانه‌ها برای برافروختن حساسیت‌ها چنین اخباری را منتشر می‌کنند.»

وب‌سایتی به نام دانا روز سه‌شنبه، ۲۶ فروردین، از دیدار شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دختر حسن روحانی و همسر استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده احمد نارویی خبر داده بود.

مولوی احمد نارویی، معاون و داماد مولوی عبدالحمید، ۲۶ اسفند سال گذشته در تصادف رانندگی درگذشت.

آقای نارویی، امام جمعه موقت مسجد مکی، از اصلی‌ترین مراکز مذهبی اهل سنت ایران در زاهدان و معاون امور مالی حوزه علمیه مکی این شهر بود.

بعد از درگذشت احمد نارویی، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، گفت که او در حال بازگشت از مذاکره با گروه جیش‌العدل برای آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی بود که تصادف کرده و فوت می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها از ایران، وساطت مولوی عبدالحمید که از او به عنوان پرنفوذ‌ترین روحانی اهل سنت در کشور نام برده می‌شود و داماد او، نقشی اساسی در آزادی چهار مرزبانی داشته است که بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ توسط جیش‌العدل ربوده شده بودند.
XS
SM
MD
LG