لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۰

چمران: طبقات پروژه سپاه در عشرت آباد کاهش نداشته است


پروژه سپاه پاسداران در میدان عشرت آباد تهران؛ در انتهای تصویر عمارت تاریخی کلاه فرنگی مشاهده می‌شود.
پروژه سپاه پاسداران در میدان عشرت آباد تهران؛ در انتهای تصویر عمارت تاریخی کلاه فرنگی مشاهده می‌شود.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، با بیان اینکه «ساخت و ساز در طبقات بالای» ساختمان‌های معتلق به سپاه پاسداران در میدان عشرت آباد تهران «فعلا» متوقف شده، در عین حال گفته که «هیچ اتفاقی در مورد کاهش طبقات رخ نداده» است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعه ۱۰ مهر به نقل از آقای چمران گزارش داده که «فعلا ساخت و ساز در طبقات بالای» ساختمان‌های سپاه در میدان عشرت آباد تهران متوقف شده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرده است: «با اینکه جلسات مشترک و کمیته تعیین تکلیف ایجاد شد اما هیچ اتفاقی در مورد کاهش طبقات رخ نداد.»

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، یک ماه پیش وعده داده بود که تعداد طبقات این ساختمان‌ها کاهش خواهد یافت اما ایسنا گزارش داده که علیرغم این وعده «نه تنها ساختمان‌های میدان سپاه کوتاه نشده بلکه عملیات ساخت و ساز به شدت ادامه دارد.»

آقای قالیباف در آن هنگام گفته بود که این ساختمان‌ها قرار بود «۱۶ یا ۱۸ طبقه» باشد اما بعد «مقرر شد هفت طبقه روی همکف ساخته شود.»

‌اسکلت فلزی ساختمان‌هایی که سپاه پاسداران ساخت آن را از شهریور ۹۳ در محدوده ۷۰ متری عمارت کلاه فرنگی در عشرت آباد تهران آغاز کرده، با وجود مخالفت نهادهای مختلف تا ۱۴ طبقه بالا رفت.

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، ۲۹ خرداد گفته بود که دادسرای نظامی تهران حکم توقف هر نوع ساخت ‌و ساز در حریم منظری «عمارت کلاه فرنگی» را ابلاغ کرده است.

اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا پیگیری‌های شورای شهر برای کاهش طبقات این ساختمان‌ها به نتیجه خواهد رسید؟ گفته است: «آن را دیگر خدا می‌داند.»

XS
SM
MD
LG