لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۳

دل‌آواز و دانشگاه آزاد رد کردند؛ شجریان قرار نیست برای رفسنجانی بخواند


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش‌ها در مورد سفارش تصنیفی در ستایش اکبر هاشمی رفسنجانی به محمدرضا شجریان را رد کرده و مؤسسه هنری دل‌آواز، نیز چنین خبری را تکذیب کرده‌است.

طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، یکشنبه اول شهریور، به خبرگزاری ایسکانیوز گفته که خبر سفارش چنین تصنیفی به محمدرضا شجریان توسط دانشگاه آزاد اسلامی «کذب محض» است و افزوده «تاکنون نه مذاکره‌ای با آقای شجریان در این زمینه شده و نه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیاز به چنین کاری دارد».

طه هاشمی تأکید کرده است که «اگر می‌خواستیم چنین کاری کنیم، نیاز نبود آن را مخفیانه انجام دهیم و آن را حتماً علنی می‌کردیم».

سایت موسیقی ایرانیان نیز به نقل از روابط عمومی مؤسسه دل‌آواز که شرکت انحصاری پخش آثار آقای شجریان محسوب می‌شود، چنین خبری را تکذیب کرده است.

پیش از این سایت تدبیر ۲۴ که خود را «رسانه امید و اعتدال» و از حامیان دولت حسن روحانی معرفی می‌کند، مدعی شده بود که محمدرضا شجریان «در حال آماده‌سازی یک تصنیف باشکوه با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است».

این سایت خبری به نقل از خبرنگار خود افزوده بود: «این کار موسیقایی که از چندی پیش و به سفارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، ابتدا در جلسه بزرگداشت حافظ که در همین نهاد علمی و آموزشی برگزار گردید مطرح شد».

تدبیر ۲۴ مدعی شده بود که «استاد شجریان بعد از دریافت این پیشنهاد ابتدا با فروتنی نداشتن شرایط مناسب برای خواندن آواز و مشکلات کهولت سن برای حنجره را بهانه‌ای برای نپذیرفتن این پیشنهاد کرده است اما در ادامه و با توضیح اهمیت این موضوع و اختصاص بودجه‌ای در شأن استاد آواز ایران، این پیشنهاد در دستور بررسی و برنامه‌ریزی برای تهیه ترانه مناسب توسط ایشان قرار گرفت».

محمدرضا شجریان که از اساتید آواز سنتی ایران است، در سال‌های گذشته و به دنبال مواضعی که در حمایت از جنبش سبز اتخاذ کرد، از برگزاری کنسرت در ایران محروم شده است.

XS
SM
MD
LG