لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۷

تعلیق پنج دانشجو به جرم اعتراض به رحیم پور ازغدی


پنج دانشجوی معترض به سخنرانی حسن رحيم پور ازغدی، يکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی، حکم تعليق موقت از تحصيل گرفتند.


ميلاد اسدی، یکی از دانشجویان محکوم شده و عضو شورای مرکزی تحکیم وحدت، در گفتگو با «رادیو فردا» این خبر را تایید کرد. به گفته او حکم کمیته انظباطی دانشگاه، روز شنبه به دانشجویان ابلاغ شده است.


خبرنامه اميرکبير، پايگاه خبری دانشجويان دانشگاه اميرکبير (پلی تکنيک تهران) هم این خبر را منتشر کرده است.


خبرنامه امیرکبیر اعلام کرده است که پنج تن از دانشجويانی که در هنگام سخنرانی رحيم پور ازغدی دردانشگاه خواجه نصير در تاريخ ۲۷ مهر ، پلاکاردهايی را به نشانه اعتراض به عملکرد او بالای سرخود گرفته بودند، در کل به هشت ترم محروميت از تحصيل محکوم شده اند .


میلاد اسدی، درباره علت محکومیت او و چهار دانشجوی دیگر، به رایو فردا گفت که این محکومیت علاوه بر اعتراض به نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در گزینش و اخراج دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها، به دلیل پلاکاردی بوده است که روی آن به اعدام زندانیان سیاسی در سال ١٣٦٧ اشاره شده بوده است.


به گفته میلاد اسدی، حسن رحيم پور ازغدی دانشجویان معترض را «وابسته به گروه های خارج از کشور» خوانده است.


به گزارش خبرنامه امیر کبیر، سه تن از این پنج دانشجو، به نام های ميلاد اسدی (عضو شورای مرکزی دفترتحکيم وحدت)، مهدی عباس زاده ( دبيرانجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصير) و بهنام صفری هرکدام به دو ترم و علی پرويز و عباس صمد بابايی هرکدام به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شده اند.



حسن رحيم پورازغدی استاد دانشگاه و عضو هيئت ازريابی علمی و فرهنگی و هم چنين عضو شورای عالی فرهنگی است. رسانه‌های اصول گرا، از او به عنوان «چهره جديدی در نظريه پردازی انقلاب اسلامی» ياد می کنند.


خبرنامه اميرکبير هم گزارش داده است که حسن رحيم پورازغدی به هنگام سخنرانی سه هفته پيش خود در دانشکده برق دانشگاه خواجه نصير با عنوان «اصول گرايی، کدام اصول؟» با اعتراض چند دانشجو مواجه شد.


دانشجويان پلاکاردهايی را با مضامينی مانند «اعدام های سال ۶۷» و « اصول گرايی يا استالينيسم؟» بالای سرخود نگه داشته بودند. به نوشته اين خبرنامه سخنران از ديدن پلاکاردها خشمگين شده و دانشجويان را «ابله» ناميده است.


رحيم پور ازغدی اعتراض دانشجويان را « نشانه‌ای از آزادی در کشور ايران و از برکات انقلاب» دانست و در کنار آن، دانشجويان معترض را وابسته به « گروه های خارج از کشور» توصيف کرد.


رحيم پور ازغدی تا کنون کتاب ها و مقالات بسياری در مورد مباحث دينی وايدئولوژی انقلاب اسلامی نوشته است.


خبرنامه امیر کبیر همچنین گزارش داده است که ۵۰۰ دانشجوي دانشگاه صنعتی خواجه نصيرالدين طوسی، با امضای نامه‌ای به «سرکوب فعالين دانشجويی» اعتراض کرده و از دانشجويان محروم از تحصيل حمايت کرده اند.


XS
SM
MD
LG