لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

ویدئوی «حکومت اسلامی» از «سر بریدن و قتل ۳۰ مسیحی اتیوپیایی»


یکی از اعضای «حکومت اسلامی»، عکس آرشیوی است
یکی از اعضای «حکومت اسلامی»، عکس آرشیوی است

دولت اتيوپی با محکوم کردن گزارش‌ها درباره کشتن ۳۰ مسيحی اهل اين کشور توسط گروه حکومت اسلامی (داعش)، اعلام کرده که سفارت اين کشور در مصر در حال بررسی ويدئوی منتشر شده است تا مشحص کند قربانيان واقعا اتوپيايی بوده‌اند يا نه.

رضوان حسين، وزير ارتباطات اتيوپی به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما چنين جنايتی را قاطعانه محکوم می‌کنيم، صرف نظر از اينکه قربانيان اتوپيايی بودند يا نه.»

گروه حکومت اسلامی (داعش)، ويدئويی را روز يکشنبه ۳۰ فروردين منتشر کرد که ظاهرا قتل ۳۰ مسيحی اتوپيايی که در ليبی توسط اين گروه اسير شده بودند، نشان می‌دهد.

در اين ويدئوی ۲۹ دقيقه‌ای، اعضای حکومت اسلامی، دو گروه اسير را نشان می‌دهند که به عنوان «پيروان صليب از کليسای دشمن اتيوپی» معرفی می‌شوند.

مرد نقاب‌دار سياهپوشی که يک اسلحه کمری در دست دارد، در اين ويدئو اطلاعيه‌ای می‌خواند که در آن خطاب به مسيحيان گفته می‌شود يا بايد به اسلام تغيير دين دهند، يا جزيه بپردازند و يا کشته خواهند شد.

ويدئو در ادامه نشان می‌دهد که سر ۱۲ مرد در يک ساحل توسط مردانی نقاب‌دار از بدن جدا می‌شود و حداقل ۱۶ نفر ديگر نيز در يک منطقه بيابانی با شليک گلوله به سرشان کشته می‌شوند.

پيش از اين تصاوير و در تصاوير ديگری، تعدادی از مسيحيان سوريه نشان داده می‌شوند و گفته می‌شود که به آنها حق انتخاب داده شده که بين گرويدن به اسلام و پرداخت جزيه، يک کدام را انتخاب کنند و آنها جزيه را انتخاب کرده‌اند.

جزيه، مالياتی است که اهل کتاب مانند يهوديان و مسيحيان بايد در امان ماندن جان و مالشان در جوامع اسلامی بپردازند.

حکومت اسلامی مدتی پیش، سر ۲۱ مسیحی قبطی مصری را نیز در خاک لیبی از بدن‌شان جدا و ویدئوی آن را منتشر کرده بود.

XS
SM
MD
LG