لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۳

سرنگونی یا اصلاح، مخالفان و منتقدان انقلاب چه می گویند


تظاهرات ضدشاه در تهران، بهمن ۵۷
تظاهرات ضدشاه در تهران، بهمن ۵۷

بیست و دوم بهمن ماه امسال، سی و هفت سال از انقلاب گذشت. انقلابی که حاکمان کنونی ایران همچنان از آن و نتایجش دفاع می کنند و از سوی دیگر منتقدان و مخالفان آن نیز در بین ایرانیان کم نیستند. در واقع از یک سو رهبر، سران نظام جمهوری اسلامی و طرفدارانشان همچنان و تمام قد از این انقلاب و نتایج آن دفاع می کنند و در آن سوی ماجرا گروه بزرگی از ایرانیان یا از اساس با این انقلاب مخالفند یا دست کم منتقد جدی وقایع پس از آن هستند.

مخالفان انقلاب۵۷، امروز معتقدند که نیازی به سرنگونی نظام پادشاهی در ایران نبود و می شد حتی در واپسین روزها و پس از روی کار آمدن دولت میانه روی شاپور بختیار به اصلاحات دست زد و در مقابل منتقدان انقلاب که هرچند مخالف بنیادین آن نیستند، می گویند که انقلاب۵۷ به شدت از مسیر اصلی خود منحرف شد و به بیراهه رفت.

در این گزارش رادیو فردا بیشتر به بررسی این موضوع پرداخته که آیا وقوع انقلاب از اساس و آنطور که مخالفانش می گویند نابجا و اشتباه بود یا نه از اصول خود فاصله گرفت و به تعبیر منتقدانش به بیراهه رفت.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    بنیامین صدر

    بنیامین صدر از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه‌های مختلف ایران آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۲ به تحریریه رادیو فردا پیوست و در مدت فعالیت خود در رادیو فردا علاوه بر تهیه و اجرای برنامه‌های رادیویی، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرداگرام نیز بوده است.

XS
SM
MD
LG