لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

هشدار وزارت علوم در مورد «عواقب هر گونه فعالیت» دانشگاه ایرانیان


پس از آن که وزارت علوم جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه گذشته در اطلاعیه‌ای رسمی دانشگاه ایرانیان را فاقد مجوز راه‌اندازی دانست، مدیرکل آموزش عالی غیردولتی این وزارتخانه هم در مورد «عواقب حقوقی» هر گونه فعالیت آموزشی این دانشگاه هشدار داد.

کارن ابری‌نیا، مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، روز سه‌شنبه، ۲۵ شهریور، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: وزارت علوم در نامه‌ای به آقای احمدی‌نژاد اعلام کرده که فعالیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه نمی‌تواند ادامه داشته باشد و از آنجایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گذشته خود را بلااثر کرده، هیچ مصوبه‌ای در شورای گسترش وزارت علوم به عنوان مجوز فعالیت این دانشگاه وجود ندارد.

به گفته او، در این نامه تاکید شده که هرگونه فعالیت آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی این دانشگاه عواقب حقوقی را برای مسئولان آن در پی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم درباره درخواست دوباره برای فعالیت این دانشگاه نیز گفت که این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌تواند درخواست مجوز داشته باشد، اما «وجود دانشگاه غیرانتفاعی در شهر تهران اشباع شده و این مجوز می‌تواند برای خارج از تهران بررسی شود».

پیشتر روابط عمومی دانشگاه ایرانیان در بیانیه‌ای در واکنش به ابطال مجوز این دانشگاه گفته بود که ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان به مسئولان دانشگاه ابلاغ نشده است.

در بیانیه روابط عمومی دانشگاه ایرانیان آمده بود که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای مبنی بر لغو مجوز دانشگاه داشته، می‌تواند آن را مستند ارائه کند و حتی آن را در سایت خود قرار دهد و اگر هم ابلاغیه‌ای در این زمینه دارد، باید شماره ابلاغیه را درج یا تصویر آن را منتشر کند.

موضوع راه‌اندازی «دانشگاه بین‌المللی ایرانیان» برای نخستین بار در سال ۸۸ مطرح و پایه‌گذار آن نیز اسفندیار رحیم مشایی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد معرفی شد.

پس از آن خبرگزاری‌های ایران گزارش‌ دادند که فهرست اعضای هیئت موسس این دانشگاه به‌ دلیل حضور اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است.

در واقع پس از آن که گشایش این دانشگاه‌ با موضع‌گیری‌هایی روبه‌رو شد، مدتی مسکوت ماند تا روز پنج مردادماه سال گذشته در واپسین روزهای ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد مجوز تاسیس این دانشگاه را به محمود احمدی‌نژاد داده است.

بنا بر آن چه رئیس‌جمهوری پیشین ایران اعلام کرده است، دانشگاه ایرانیان جایی‌ بود که او قرار است عمده وقت خود را در آن بگذراند.

XS
SM
MD
LG