لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۵

وزیر بهداشت: تریبون‌هایی هستند که تولید بیماری روانی می کنند


وزیر بهداشت درباره سلامت روان گفته که در ایران تریبون‌هایی وجود دارند که اگر برای سلامت روان کاری نمی کنند، بهتر است تولید بیماری نیز نکنند.

حسن قاضی زاده هاشمی شنبه ۲۴ آبان، در گفت و گو با خبرگزاری فارس در اینباره توضیح بیشتری نداده، اما گفته که هرچند در ظاهر نهادها و شوراهای متعددی در حوزه فرهنگ مسئولیت دارند اما، خروجی مناسبی ندارند.

به دنبال اسید پاشی های سریالی اخیر در اصفهان که به مجروح شدن چند زن اصفهانی انجامید، برخی رسانه‌های داخلی، دلیل این اتفاق را بیان برخی اظهار نظرها از تریبون‌های رسمی برای مقابله با بدحجابی عنوان کردند.

وزیر بهداشت در عین حال گفته که ایران ۴۰ هزار تخت بیمارستانی برای بیماران اختلالات روانی کمبود دارد و اکثر این بیماران نیزجوان و فقیر هستند.

وزیر بهداشت همچنین گفته که بعید می داند در این دولت بتوان برای سلامت روان، کاری کرد.

به گفته او وزیران قبلی هم کاری نکردند و مجلس و بیمه‌ها هم پای کار نیستند.

آقای قاضی‌زاده هاشمی گفته که هنوز اقدام عملی درباره سلامت روان ایرانیان انجام نشده و بخشی از آن هم مربوط به فضای عمومی جامعه می‌شود که در اختیار دولت و وزارت بهداشت نیست.

از سوی دیگر وزیر بهداشت ایران در گفت و گو باخبرگزاری مهر در پاسخ به اینکه منتقدان اجرای طرح تحول سلامت معتقدند این طرح در سال‌های بعد دچار مشکلات اعتباری خواهد شد، گفت: من موافق این حرف نیستم.

به گفته او از روز اولی که طرح تحول سلامت را شروع کردیم، این گروه حاشیه به آن زدند و دائم دچار تردید آفرینی در حوزه سلامت بودند.

او ابراز امیدواری کرد که سهم بیمه ها از اعتبارات عمومی افزایش پیدا کند و در عین حال، مردم هم بپذیرند که حق بیمه بیشتری برای دریافت خدمات بهتر پرداخت کنند.

براساس طرح تحول در نظام سلامت ایران، قرار است هزينه‌های پرداختی درمان از جيب مردم که از برنامه چهارم توسعه بر کاهش آن تاکيد شده بود و اجرای آن به فراموشی سپرده شد، به صورت گام به گام اجرایی شده است.

حسن روحانی مهمترین برنامه دولت خود، برای اصلاح ساختاری نظام سلامت ایران را اجرای طرح تحول نظام سلامت ایران عنوان کرده بود.

وزیر بهداشت ایران پیشتر گفته بود که از آغاز اجرای طرح سلامت، مردم تنها هفت و نیم درصد هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان را پرداخت کرده‌اند.

حسن هاشمی با بیان اینکه از نیمه اردیبهشت ماه گذشته ، مراجعه شهروندان به بیمارستان‌های دولتی ۹ درصد افزایش داشته، دلیل این افزایش را اجرای طرح تحول نظام سلامت درکشور عنوان کرده بود.

XS
SM
MD
LG