لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

مواضع گروه خلافت اسلامی در چهار استان سوریه بمباران شد


جنگنده بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز عراق
جنگنده بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز عراق

نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا بامداد روز دوشنبه در حملات هوایی به شمال و شرق سوریه اهدافی را در استان های حلب، رقه و حسکه و دیرالزور بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این حملات که به مواضع خلافت اسلامی (داعش سابق) انجام شد چند غیر نظامی سوری نیز کشته شدند.

در این حملات شبانه، اهدافی در استان‌های حلب، رقه، حسکه و دیرالزور سوریه هدف قرار گرفت.

همچنین در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا، یک سیلو گندم در استان حلب نیز هدف قرار گرفت که بنا برگفته منابع محلی هفت غیرنظامی که در آن کار می‌کردند، کشته شدند و مواد غذایی ذخیره شده در آن نیز نابود شد.

هواپیماهای جنگی همچنین به دروازه ورودی تاسیسات گاز در استان دیرالزور نیز حمله کردند که بزرگترین تاسیسات گازی سوریه به شمار می‌رود.

در همین حال، یکی از ساکنان بخش ترکیه‌ای هم مرز با سوریه، نیز گفته یک شهرک در منطقه مرزی روز دوشنبه برای چندمین بار هدف قرار گرفت.

«مهمت اوزر» به آسوشیتدپرس گفته که در این حملات یک پایگاه نظامی گروه خلافت اسلامی و یک مدرسه هدف قرار گفت.

این در حالی است که به رغم حملات هوایی آمریکا ومتحدانش، نیروهای گروه خلافت اسلامی به پیشروی به سوی شهر کردنشین کوبانی سوریه در نزدیکی مرز ترکیه و شلیک موشک و گلوله تانک به این شهر، ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و اردن در ائتلاف ضد خلافت اسلامی به رهبری آمریکا حضور و همکاری دارند.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی روز دوشنبه با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف از پیشروی شبه‌نظامیان گروه خلافت اسلامی به شهری در نزدیکی بغداد جلوگیری کردند.

آن چنان که خبرگزاری رویترز گزارش داده است، نیروهای گروه خلافت اسلامی به شهری در ۴۰ کیلومتری بغداد، پایتخت عراق، رسیده بودند.

حملات هوایی آمریکا شب گذشته علیه مواضع گروه خلافت اسلامی در استان انبار در ۸۰ کیلومتری بغداد آغاز شد و تا صبح امروز ادامه داشت.

یک منبع وابسته به وزارت دفاع عراق گفت دست کم بیست فرد مسلح در این حملات کشته شدند و این حملات همچنان ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG