لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۸

رسوایی فیفا، کارگردان آرگو و تهیه یک فیلم سینمایی


بن افلک کارگردان فیلم سینمایی آرگو
بن افلک کارگردان فیلم سینمایی آرگو

بن افلک بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی که سه سال پیش با کارگردانی فیلم «آرگو» درباره ماجرای فرار چند دیپلمات سفارت آمریکا گروگان گرفته شده در سفارت امریکا در تهران، برنده جایزه اسکار شد، قرار است به ماجراهای رسوایی مالی مدیران فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا بپردازد.

کمپانی برادران وارنر، تولید کننده فیلم رسوایی فیفا به کارگردانی بن افلک خواهد بود.

گوین اوکانر که در سال ۲۰۱۱ با درام ورزشی مبارز (Warrior) با بازی تام هاردی و نیک نولتی نامزد جایزه اسکار شده بود نیز از دست‌اندرکاران این فیلم خواهد بود.

محور داستان این فیلم که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده، چاک بلیزر نایب رئیس اجرایی سابق فدراسیون فوتبال ایالات متحده آمریکا است که در کانون رسوایی فیفا قرار گرفته است. بلیزر که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳ عضو کمیته اجرایی فیفا بوده، در سال ۲۰۱۳ به رشوه گرفتن اقرار کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم بر اساس کتاب «خانه‌های فریب» (Houses of Deceit) ساخته می شود که یک خبرنگار به نام کن بنسینگر آن را نوشته و در آن به چاک بلیزر و نقش محوری او در بزرگترین فساد مالی علنی شده در تاریخ ورزش پرداخته است. استودیو برادران وارنر حقوق اقتباس این کتاب برای پرده سینما را طی مذاکراتی که هشت روز به طول انجامید، خریداری کرد.

بن افلک مانند همیشه از همکاری دوست قدیمی خود، مت دیمون بازیگر/فیلمنامه‌نویس/تهیه‌کننده در تهیه این فیلم بهره‌مند خواهد بود. گوین اوکانر کارگردان، اخیراً فیلم درام «حسابدار» را با بازی بن افلک به مرحله فنی پس از فیلمبرداری رسانده است. او فیلم دیگری با نام «جین تفنگ به دست گرفته» را در ژانر وسترن با بازی ناتالی پورتمن و ایوان مک‌گرگور آماده نمایش دارد.

بازداشت هفت مقام ارشد فیفا، صبح چهارشنبه ششم خرداد پس از آن انجام شد که وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواستی علیه پنج رسانه ورزشی و ۹ مقام فیفا صادر کرد که هفت فرد دستگیرشده نیز جزو آنها هستند.

سپ بلاتر، رئیس فیفا، با اینکه در انتخابات این فدراسیون بر رقیب اردنی خود پیروز شده بود، به خاطر فشارهای موجود بر این نهاد، مجبور به استعفا و کناره‌گیری از سمت خود شد.

XS
SM
MD
LG