لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۸

سقوط هریسون فورد با هواپیمای شخصی‌اش در یک زمین گلف


تصویری از هواپیمای شخصی هریسون فورد پس از برخورد با زمین گلف
تصویری از هواپیمای شخصی هریسون فورد پس از برخورد با زمین گلف

هریسون فورد، بازیگر معروف هالیوود، درحالی که با هواپیمای کوچک شخصی‌اش مشغول پرواز بود، به دلیل نقص فنی در یک زمین گلف در لس‌آنجلس سقوط کرد.

این بازیگر ۷۲ ساله، روز پنج‌شنبه با هواپیمای تک موتوره‌اش که از جنگ جهانی دوم به جای مانده است،‌ تصمیم به پرواز گرفت.

موتور هواپیمای هریسون فورد لحظاتی پس از شروع پرواز از فرودگاه «سانتا مونیکا»، دچار نقص فنی شد و او درخواست بازگشت به فرودگاه داد اما با وجود خالی شدن باند فرود، موفق به این کار نشد. این بازیگر سرانجام مجبور شد در زمین گلفی در نزدیکی لس‌آنجلس، فرود اضطراری داشته باشد.

هریسون فورد پس از برخورد با زمین به بیمارستان منتقل شد اما گزارش شده که پس از رفع شوک اولیه، کاملا هوشیار است ولی از کوفتگی روی صورت و شکستگی احتمالی رنج می‌برد.

پس از این حادثه،‌ بن فورد، پسر هریسون فورد در توییترش اعلام کرد که در بیمارستان و در کنار پدرش حضور دارد.

او نوشت: «بابا خوبه. درب و داغان، اما خوب! او مرد خیلی قوی‌ای است». بن فورد همچنین از همه آن‌هایی که جویای حال پدرش بوده‌اند نیز تشکر کرد.

در همین رابطه، پاتریک باتلر از آتش نشانی لس‌آنجلس، در کنفرانس خبری که پس از این واقعه ترتیب داده شد، اعلام کرد که این بازیگر پس از حادثه سقوط، خارج از هواپیما افتاده بود اما هوشیار و آگاه بود و نفس می‌کشید.

هریسون فورد در یکی از فیلم‌های «ایندیانا جونز»
هریسون فورد در یکی از فیلم‌های «ایندیانا جونز»

همچنین در این مصاحبه خبری گفته شد از آنجا که در این منطقه از لس‌آنجلس درخت زیاد یافت می‌شود، هریسون فورد زمین گلف را برای فرود انتخاب کرده است.

مسئول روابط عمومی این بازیگر نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای فورد با یک هواپیمای کوچک پرواز می‌کرده که موتور هواپیما با مشکل روبه رو شده و او مجبور به فرود اضطراری می‌شود. بنابر این خبر، جراحت‌های ناشی از این حادثه، جدی نبوده و این بازیگر معروف به زودی کاملا بهبود خواهد یافت.

هریسون فورد که یک خلبان حرفه‌ای است، پیش از این هم دچار سانحه سقوط با هواپیما شده است. او در سال ۱۹۹۹ نیز در حالی که یک هلی‌کوپتر را هدایت می‌کرد، دچار سانحه شد و سقوط کرد.

هریسون فورد از چهره‌های قدیمی هالیوود محسوب می‌شود که با مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» به شهرت جهانی دست یافته است.

«فراری»، «بلید رانر»، «فرانتیک» و‌ «هواپیمای ویژه ریاست جمهوری» از دیگر آثار شاخص این بازیگر هستند.

او چندی پیش، بازی در قسمت جدید «جنگ ستارگان» را به کارگردانی جی.جی آبرامز به پایان رساند و این فیلم در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی روی پرده سینماها خواهد رفت.

همچنین زمزمه‌هایی نیز مبنی بر ساخته شدن قسمت پنجم سری فیلم‌های «ایندیانا جونز» توسط اسپیلبرگ با بازی هریسون فورد شنیده می‌شود.

XS
SM
MD
LG