لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

حواشی یک کنسرت لغو شده؛ «چرا رفتی، چرا...»


همایون شجریان و برادران پورناظری در یکی از اجراهای کنسرت «چرا رفتی» در ایران
همایون شجریان و برادران پورناظری در یکی از اجراهای کنسرت «چرا رفتی» در ایران

حواشی لغو کنسرت «چرا رفتی» کار مشترکی از همایون شجریان و برادران پورناظری همچنان ادامه دارد. این کنسرت قرار بود یکشنبه شب در شهر هامبورگ برگزار شود.

همایون شجریان به همراه سهراب و تهمورس پورناظری شامگاه شنبه ۴ اردیبهشت در دوسلدورف آلمان روی صحنه رفتند و طبق برنامه‌شان قرار بود فردایش نیز در هامبورگ به اجرای برنامه بپردازند.

اما یکشنبه شب، با وجود حضور مخاطبین در محل برگزاری کنسرت و حتی حضور در سالن، این برنامه به دلائلی که گفته شده به اختلاف میان برنامه‌گذار و گروه موسیقی مربوط است، لغو می‌شود.

در شب لغو کنسرت، تهمورس پورناظری در نوشته‌ای عنوان کرد که دلیل لغو اجرا، فراهم نشدن امکانات فنی از سوی برنامه‌گذار بوده است.

همایون شجریان هم با انتشار ویدئویی در اینستاگرامش در پاسخ به شایعاتی مبنی بر لغو کنسرت به خاطر بیماری او،‌ اعلام کرد که سلامت است و لغو کنسرت به دلائل دیگری مربوط می‌شود.

اما چند روز پس از منتفی شدن اجرای کنسرت «چرا رفتی»، همایون شجریان جزئیات دیگری از ماجرای آن شب را نیز بازگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای شجریان درباره ماجراهای آن شب گفته است: «شب کنسرت با وجود اعلام مدیر برنامه گروه به برنامه گذار مبنى بر کنسل بودن کنسرت، ایشان همچنان به فروش بلیت ادامه دادند و اهداف نامعلوم خود را دنبال کردند که البته این موضوع با واکنش و شکایت به مراجع قضایى آلمان همراه شد.»

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه آورده است: «پس از آنکه متوجه اعلام نشدن کنسلى کنسرت به مردم عزیز شدم همان لحظه در صفحه اینستاگرامم آن را اعلام کردم.»

بنابر گفته همایون شجریان، این گروه موسیقی حتی از سوی برنامه‌گذار تهدید هم شده‌اند: «پس از تاکید مدیر گروه مبنى بر لغو کنسرت و اعتراض به ادامه فروش بلیت، متاسفانه مدیر گروه با تهدید جانى نسبت به خود و گروه روبرو مى‌شوند که این موضوع نیز در مراجع قضایى آلمان با شهادت چندین شاهدِ نشسته در لابى هتل تشکیل پرونده شده است.»

همایون شجریان در پایان با تاکید بر اینکه برنامه‌گذار موظف است وجوه اخذ شده از سوی مردم را به آنها بازگرداند، اعلام کرده که: «برخلاف شایعاتى که براه انداخته شد، بنده همایون شجریان، فرزند محمدرضا، هیچ مبلغى را دریافت نکرده و نخواهم کرد و کلیه مبالغ دریافتى از فروش بلیت نزد برنامه‌گذار است.»

گفته می‌شود کنسرت همایون شجریان و گروه پور‌ناظری‌ها در شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و لندن نیز طی ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG