لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۶

وزیر بهداشت: موظفم بیماری افراد در حصر را پیگیری کنم


میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ۸۹ در حبس خانگی به سر می‌برند
میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ۸۹ در حبس خانگی به سر می‌برند

حسن ‌هاشمی، وزیر بهداشت ایران، می‌گوید که در مورد رهبران معترضان ۸۸ که در حصر خانگی هستند موظف است بیماری‌شان را پیگیری کند تا اقداماتی که لازم است انجام شود.

سایت خبرآنلاین روز دوشنبه ۹ فروردین اقدام به انتشار گفت‌وگویی با حسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان ایران کرده است.

آقای هاشمی که تاکنون اقدامات پزشکی متعددی را برای محصوران انتخابات ۸۸ انجام داده، در این گفت‌وگو درمورد کارهای انجام شده پیرامون سلامت میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، گفته است: «من موظفم بیماری‌شان را پیگیری کنم تا اقداماتی که لازم است، انجام شود؛ خود و خانواده‌های ایشان اصرار داشته‌اند كه من جراح آنها باشم.»

حسن هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی در این‌باره که آیا «به عنوان وزیر بهداشت موظف شده‌اید یا ماموریتی دارید»، اینگونه پاسخ داده است: «من به عنوان وزیر بهداشتی که تحت امر رییس جمهور است، موظفم برای ایشان گزارش تهیه کنم و این کار را به طور مرتب انجام می‌دهم.»

وزیر بهداشت در ادامه در مورد اینکه «آیا شخص رئیس جمهور دستوری در مورد مراقبت از سلامت این افراد صادر کرده»، گفته است: «هم آقای رئیس جمهور از من خواسته‌اند و هم رئیس قوه قضائیه به من اعتماد كرده‌اند تا اطمینان حاصل شود کارهای پزشکی این افراد، دقیق و منظم انجام می‌گیرد».

آخرین اطلاع رسانی در مورد پیگیری وضعیت سلامت محصوران، به گفت‌وگوی فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در مورد معاینه وزیر از والدینشان در اواخر اسفند سال گذشته مربوط می‌شود.

۲۳ اسفندماه، یکی از دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اعلام کرده بود که وزیر بهداشت به دیدار والدینش رفته و ضمن معاینه، دستورات پزشکی لازم را صادر کرده است.

این ملاقات و معاینه وزیر بهداشت از محصوران،‌ پس از انتشار اطلاعیه فرزندان آنها مبنی بر وضعیت بحرانی پدر و مادرشان صورت گرفته بود.

دختر میرحسین موسوی اعلام کرده بود: «به گفته آقای وزیر، بخشی از آزمایش‌ها در زمان مقرری که تشخیص داده شده انجام می‌شود و داروهای لازم نیز تجویز شده است؛ همچنین گفتند از این پس بررسی‌های قلب پدر در فواصل زودتر انجام خواهد شد.»

چند روز قبل از انتشار خبر معاینه آقای موسوی و خانم رهنورد، فرزندان آنها با انتشار اطلاعیه‌ای، از «تغییر روند امنیتی» والدین در حصر خود خبر داده و نوشتند که موقعیت آنها «بحرانی‌تر» شده‌ است.

از سوی دیگر، حسن هاشمی، وزیر بهداشت در سال ۹۴ اقداماتی را نیز در مورد سلامت مهدی کروبی انجام داده است.

آقای کروبی که پس از ابتلا به آب مروارید چندین بار توسط وزیر بهداشت معاینه شده بود، خردادماه سال ۹۴ توسط وزیر بهداشت مورد عمل جراحی چشم قرار گرفت.

مهدی کروبی در اواسط سال ۹۲ هم پس از اوج گرفتن بیماری «دیسک کمر»، «آرتروز زانو» و همچنین «اختلالات شدید گوارشی» بنا به تشخیص پزشک وزارت اطلاعات، به بیمارستان لاله تهران منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

آقای هاشمی، همچنین در سال ۹۴ چشم زهرا رهنورد را عمل جراحی کرده بود.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

XS
SM
MD
LG