لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۸

سلیمی نمین: تصویر تلویزیونی استقبال مشهدی‌ها از احمدی‌نژاد غیرواقعی بود


تصویری از پخش زنده سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مشهد در شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی
تصویری از پخش زنده سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مشهد در شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی
عباس سلیمی نمین، رئیس دفتر مطالعات تاریخ ایران و از نزدیکان به حکومت جمهوری اسلامی، روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت، تلویزیون دولتی ایران را متهم کرد که از استقبال مردم مشهد از محمود احمدی‌نژاد در سفر اخیر به این شهر «تصویری غیرواقعی» نشان داده است.

آقای سلیمی نمین، از اصول‌گرایان منتقد دولت، در گفت‌وگو با وب‌سایت خبرآن‌لاین اشاره کرده است که «بررسی‌های» او نشان می‌دهد که صداوسیمای ایران تصاویری را از سفر قبلی رئیس جمهور «عاریت گرفته» تا این حس را القا کند که آقای احمدی‌نژاد مورد استقبال گسترده مردم مشهد قرار گرفته است.

محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، در جریان «صدمین سفر استانی» خود در مشهد، مرکز خراسان رضوی، و در صحن حرم امام رضا برای مردم سخنرانی کرد که تصاویر آن، به گفته شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران، «زنده» پخش شد.

این همان سخنرانی است که طی آن رئیس جمهور پس از این که داخلی‌ها و خارجی‌ها را به توطئه علیه دولت خود متهم کرد از مردم مشهد و بلکه ایران خواست که «مردم دو ماه [کالاهای غیرضروری] خرید نکنند تا این توطئه ناکام بماند».

به گزارش خبرآن‌لاین، نزدیک به علی لاریجانی، رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران برای اثبات اتهام خود به تلویزیون دولتی ایران به «دانشجویان و چهره‌های سیاسی مشهد» استناد کرده که در این باره با او تماس گرفته‌اند.

به گفته عباس سلیمی نمین به نقل از این افراد و چهره‌ها، آنها خود «در محل سخنرانی رئیس جمهور در مشهد حضور داشته‌ایم، ولی جمعیتی که تلویزیون از حضور مردم... نمایش داد با واقعیت منطبق نیست».

آقای سلیمی نمین افزود: «بررسی‌هایم نشان می‌دهد که خبرنگار رسانه ملی تصاویری را از سفر قبلی آقای احمدی‌نژاد عاریت گرفته است تا نمای دیگری را ارائه دهد.»

او همچنین خواستار تحقیق و توضیح مدیر کل تلویزیون دولتی ایران و مجازات «خبرنگار» مسئول این «بزرگ‌نمایی» شده است.

ظن بزرگ‌نمایی یا حتی دروغ‌گویی رسانه‌های نزدیک یا وابسته به حکومت جمهوری اسلامی از مسائلی است که در سی و اندی سال گذشته همواره در میان مردم ایران مطرح بوده، اما طرح آن از سوی یک چهره اصول‌گرای نزدیک به حکومت تازگی دارد.

علاوه بر این تلویزیون دولتی ایران در سال‌های ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و به‌ویژه در ماه‌های قبل و بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ که به اعتراضاتی گسترده انجامید بارها به جانب‌داری از او و اطرافیانش و بزرگ‌نمایی اقدامات دولت متهم شده است.
XS
SM
MD
LG