لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۷

دبیرکل موتلفه: اصولگرایان در حال درو شدن هستند


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ایران با اشاره به این که اصولگرایان «در حال درو شدن هستند» این ادعا را مطرح کرد که حزب اصلاح‌طلب «اعتدال و توسعه»، نزدیک به حسن روحانی، مسافرت‌های استانی خود را برای «فعالیت انتخاباتی» شروع کرده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی، گفت: «ما در حزب موتلفه اطلاعاتی داریم که حزب اصلاح‌طلب اعتدال و توسعه مدتی است مسافرت‌های استانی خود را شروع کرده و با گره زدن زلف مسئولان ستادهای رئیس جمهور به خود در حال فعالیت انتخاباتی است.»

وی با بیان این که اصولگرایان «کاملاً در حال درو شدن» هستند افزود: «حتی در یکی از استان‌ها همه فرمانداران یک‌دست از اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند.»

برخی از نزدیکان و اعضای دولت حسن روحانی، رئیس جمهور، از جمله محمدباقر نوبخت، محمدرضا نعمت‌زاده، اکبر ترکان و محمود واعظی از اعضای شاخص حزب اعتدال و توسعه‌اند.

در ماه‌های گذشته برخی از رسانه‌های اصولگرا و نمایندگان مجلس در ایران دولت حسن روحانی را به تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات مجلس دهم با استفاده از امکانات دولتی متهم کرده‌اند.

از جمله محسن صرامی فروشانی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس، افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری در بودجه سال ۹۴ را مرتبط با انتخابات مجلس دهم دانسته و دولت را متهم کرده است که قصد دارد با هزینه کردن این بودجه در انتخابات، نمایندگان «مورد نظر خود را وارد مجلس کند».

همچنین برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به اصولگرایان سفرهای علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌ها، را با فعالیت‌های حزب عدالت و توسعه برای انتخابات مجلس آینده مرتبط دانسته‌اند.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه گذشته در واکنش به این گزارش‌ها گفت که آقای یونسی عضو حزب عدالت و توسعه نیست و «ارتباطی بین فعالیت‌های او با برنامه سیاسی این حزب وجود ندارد».

وی پیش از این نیز دلیل افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری را پرداخت بدهی‌های به جای مانده از دولت قبل ذکر کرده بود.

همزمان با سخنان آقای حبیبی، غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران در مجلس، نیز گفت: «مهم این است که مجلس آینده، اصولگرا باشد و ما در مسیر امام و رهبری حرکت کنیم.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی خطاب به اصولگرایان گفت: «هر وقت روبه‌روی یکدیگر ایستادیم، شکست خوردیم. آیا طعم تلخ شکست دراثر تفرقه را چشیده‌ایم؟ آیا کافی نیست از تجربه تلخ شکست گذشته عبرت بگیریم؟»

آقای حداد عادل این سخنان را در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، از احزاب سیاسی اصولگرا، بیان کرده است.

در این همایش همچنین چهره‌هایی چون مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری، و حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران، نیز بر وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم تاکید کرده‌اند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ تلاش‌های آیت‌الله مهدوی کنی، دبیرکل وقت جامعه روحانیت مبارز، برای معرفی نامزد واحد برای اصولگرایان به نتیجه نرسید.

بر اساس گزارش‌ها، در چند ماه گذشته همایش‌هایی برای وحدت اصولگرایان در چندین شهر برگزار شده است.

انتخابات مجلس دهم در ماه‌های پایانی سال ۹۴ برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG