لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۸

صعود فولاد و حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا


فولاد خوزستان با برتری مقابل الجیش قطر راهی دور بعد لیگ قهرمانان آسیا شد، اما استقلال با شکست مقابل الشباب عربستان از گردونه این رقابت‌ها کنار رفت.

دیدار الشباب عربستان و استقلال در ورزشگاه فهد ملک برگزار شد. نواف شکرالله از بحرین قضاوت این بازی را بر عهده داشت که در پایان بازی با انتقاد تند امیر قلعه‌نویی مواجه شد.

سرمربی استقلال در نشست خبری گفت: «متاسفم برای فوتبال آسیا. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا عرب هستند و داور هم عرب بود و این فوتبال نیست. نتایج باید داخل زمین رقم بخورد. شاید شما عرب‌ها از این فوتبال لذت ببرید، ولی ما لذتی از این وضعیت نمی‌بریم زیرا یک تیم قربانی می‌شود.»

شاگردان قلعه‌نویی در همان دقایق ابتدایی چند موقعیت را از دست دادند. الشباب نیز می‌توانست در دقیقه ۲۴ توسط رافینیا به گل برسد. او از خط دفاعی استقلال گذشت و با رحمتی تک‌به‌تک شد، اما در گام آخر ناکام ماند.

در آغاز نیمه دوم ضربه سر اولادی به گل تبدیل نشد، اما چند ثانیه بعد روی ارسال خسرو حیدری، برهانی با ضربه سر گل استقلال را به ثمر رساند. آبی‌پوشان پس از این گل موقعیت‌های دیگری هم داشتند که از دست دادند.

الشباب که نمی‌خواست بازنده از زمین خارج شود بر شدت حملاتش افزود و موقعیت‌هایی را خلق کرد. سرانجام داور با برخورد توپ به بدن اولادی، نقطه پنالتی را نشان داد و فرناندو در دقیقه ۸۳ گل تساوی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۹۴ استقلال صاحب ضربه کرنر شد. مهدی رحمتی هم جلو آمد و دقیقاً به دروازه‌بان الشباب چسبید. اما این کرنر، تبدیل به ضد حمله‌ای شد که اجازه نداد حتی استقلال با تساوی به خانه بازگردد. سعید الدوساری توانست گل برتری تیمش را بزند.

به این ترتیب استقلال با قبول سومین شکست از پنجمین مسابقه حذف شد تا بازی هفته آینده این تیم در ورزشگاه آزادی مقابل الریان قطر، صرفاً رقابتی برای گریز از انتهای جدول در این گروه باشد. الریان در دیگر بازی گروه در حالی که از الجزیره امارات پیش بود ۳-۲ شکست خورد. گل سوم را هم در دقیقه ۹۰ پذیرفت تا سقوط خود و صعود الجزیره را مسجل کند.

مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، آندرانیک تیموریان، ایمان مبعلی (تونی کارلوالیو)، پژمان نوری، مهرداد اولادی، محمد قاضی و آرش برهانی بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

قلعه‌نویی در پایان بازی گفت: چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای یک دیدار حساس مقابل تیم عربی، داور عربی انتخاب می‌کند؟ قبل از بازی هم گفته بودم که از وضعیت داوری نگرانم. این ضعیف‌ترین داور در طول عمر ورزشی‌ام بود. شک ندارم آن صحنه پنالتی نبود.

فولاد خوزستان ۳، الجیش قطر ۱

فولاد خوزستان در نخستین بازی پس از قهرمانی‌اش در لیگ برتر، در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان الجیش قطر بود. بعد از این که الجیش در دقیقه ۹ توسط داسیلوا به گل رسید بختیار رحمانی و غلامرضا رضایی دو گل به ثمر رساندند تا فولادی‌ها این نیمه را برنده به رختکن بروند.

در دقیقه ۶۱ شوت بازیکن الجیش درحالی که از سوشا مکانی هم عبور کرده بود توسط مهرداد جماعتی از روی خط بیرون کشیده شد. سرانجام در دقیقه ۹۳ با شوت پریرا گل سوم فولاد هم به ثمر رسید تا پس از حذف تراکتورسازی و استقلال و وضعیت نامشخص سپاهان، فولاد قهرمان لیگ برتر ایران به عنوان تیم اول گروهش به مرحله بعد صعود کند.

سوشا مکانی، لئوناردو پادوانی، ایوب والی، شهاب کرمی، مهدی بدرلو (لوسیانو پریرا)، امید خالدی، ساسان انصاری، بختیار رحمانی، مهرداد جماعتی، سروش رفیعی (عبدالله کرمی) و غلامرضا رضایی در این دیدار به میدان رفتند.

در بازی همزمان، بنیادکار ازبکستان ۳-۲ الفتح عربستان را برد تا نخستین پیروزی‌اش را کسب کند. الجیش برای صعود به عنوان تیم دوم، در بازی بعدی مقابل بنیادکار که در دوحه برگزار خواهد شد به یک تساوی نیاز دارد. فولاد هم در دیدار پایانی خود هفته آینده در عربستان میهمان الفتح عربستان است.

حسین فرکی بعد از پیروزی تیمش گفت: با فرهنگ بالای هواداران خوزستانی که تیم را بعد از دریافت گل تشویق کردند به بازی برگشتیم و در همان نیمه اول به گل تساوی دست یافتیم. به بازیکنان گفتم به کم قانع نباشند و همیشه برای بهترین‌ها تلاش کنند. امیدواریم در مرحله بعدی نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشیم.
XS
SM
MD
LG