لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۰

فولاد خوزستان و پوهانگ استیلرز، تنها تیم‌های بدون شکست آسیا


در آخرین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا الفتح عربستان در بازی خانگی متحمل شکست سنگینی شد و پنج بر یک به فولاد خوزستان باخت. در نیمه اول فولاد با هت تریک لوسیانو پریرا سه بر صفر پیش افتاد.

در دقیقه ۶۲ بدر ال نخلی تنها گل الفتح را به ثمر رساند اما در ادامه دو گل دیگر توسط غلامرضا رضایی به ثمر رسید. یک گل لوسیانو و یک گل رضایی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه الفتح شد.

ارشاد یوسفی، ایوب والی، چاوز (مشاعی‌زاده)، عبدالله کرمی، حسن جعفری، شهاب کرمی، امید خالدی، غلامرضا رضایی، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات (سروش رفیعی) و لوسیانو پریرا (مهدی بدرلو) برای فولاد خوزستان به میدان رفتند.

حمدان الحمدان کاپیتان الفتح عربستان که بیش از دهسال است در این تیم عضویت دارد، به دلیل خطا روی اسماعیل شریفات از زمین اخراج شد. فولاد خوزستان با پیروزی مقابل الفتح عربستان ۱۴ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین، مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

حریف فولاد در مرحله یک هشتم نهایی، السد قطر فاتح لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۱ خواهد بود. السد در مرحله گروهی با سپاهان همگروه بود که در دوحه سه بر یک به برتری رسید، اما در فولادشهر با نتیجه چهار بر صفر مغلوب شد. با این حال سپاهان از این گروه موفق به صعود نشد اما السد به دور بعد رسید. فولاد به خاطر صدرنشینی، میزبان بازی برگشت خواهد بود.

فولاد خوزستان همراه با پوهانگ استیلرز کره جنوبی، تنها تیم‌های بدون شکست آسیا در مرحله گروهی بودند که با حضور ۳۲ باشگاه برتر آسیا به انجام رسید و از ایران فقط فولاد صعود کرد. سه باشگاه استقلال، تراکتورسازی و سپاهان حذف شدند.

برتری بی‌حاصل استقلال

استقلال که هفته گذشته از دور مسابقات حذف شده بود در دیداری تشریفاتی در ورزشگاه خالی آزادی که فقط ۳۳۰ نفر طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه آمده بودند، الریان قطر را سه بر یک مغلوب کرد.

در دقیقه ۲۵ خطای مدافعان الریان روی محمد قاضی یک پنالتی برای استقلال به ارمغان آورد که آرش برهانی آن را از دست داد. برهانی در این دیدار بازوبند کاپیتانی را هم بسته بود.

در دقیقه ۴۴ مهرداد اولادی مصدوم شد و جای خود را به بوبکر کبه داد و همین بازیکن، سرنوشت بازی را تغییر داد. در دقیقه ۵۵ سانتر ارسالی پژمان نوری به کبه رسید که این بازیکن فرانسوی - بورکینافاسویی گل اول استقلال را به ثمر رساند. در دقیقه ۶۰ ارسال ایمان مبعلی را دروازه‌بان الریان به طور ناقص دفع کرد که توپ به محمد قاضی رسید و او با شوتی زیبا گل دوم استقلال را زد.

کبه در دقیقه ۷۴ با شوت از داخل محوطه جریمه زننده گل سوم استقلال بود. در ادامه، فهد خلفان تک گل الریان را وارد دروازه سنگربان جوان استقلال کرد. استقلال و الریان هر دو از گردونه رقابت‌ها حذف شده‌ بودند و این بازی حساسیتی برای دو تیم نداشت اما کنفدراسیون آسیا به تیم‌های برنده در هر بازی لیگ قهرمانان آسیا ۴۰ هزار دلار پاداش پرداخت می‌کند.

در ترکیب استقلال سیدحسین حسینی، حنیف‌عمران‌زاده، پژمان نوری، قاسم قاموشی (بابک جباری)، احمد نعمت‌الهی، ایمان باصفا، ایمان مبعلی، جی لوید ساموئل، مهرداد اولادی (کبه)، محمد قاضی و آرش برهانی به میدان رفتند.

امیر قلعه‌نویی که پس از شکست تیمش مقابل الشباب انتقادات تندی را نسبت به کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرده بود، در نشست خبری این بازی نیز بر اظهارات هفته گذشته‌اش صحه گذاشت و گفت: باید به کنفدراسیون آسیا و داور بحرینی بابت صعود الشباب تبریک بگویم. اگر قرار است این داور به جام جهانی برود برای آسیا متاسفم. داور بحرینی مانع صعودمان شد و حرف زدن فایده‌ای ندارد.

امیر قلعه‌نویی درباره ادامه حضور یا جدایی از استقلال گفت: جدایی در شرایط کنونی دور از معرفت است. باید ببینم چه اتفاقاتی در روزهای آینده رخ می‌دهد. قول می‌دهم فصل آینده تیمی در شان و شخصیت استقلال بسازم، تیمی مثل سال ۸۳. فتح‌الله‌زاده هم زحمت زیادی کشیده و به عنوان سرمایه فوتبال حیف است به راحتی از این سرمایه بگذریم.

سرمربی استقلال درباره شفاف‌سازی قراردادها از سوی وزارت ورزش گفت: خوشبختانه باشگاه ما سربلند بیرون آمد، یک سال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گرفتم و یک سال هم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون. شفاف‌سازی خوب است اما باید از مس تا فولاد انجام شود. اگر این کار را نکنند باید بروند. می‌خواهند فوتبال را از خانواده‌ها بیرون بیاورند. این‌ها همه دکان بازار است. این همه پول، هزینه گرت بیل هم نیست.
XS
SM
MD
LG