لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

دومین شکست پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر ایران


علی دایی، سرمربی تیم پرسپولیس
علی دایی، سرمربی تیم پرسپولیس
در اولین بازی از هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه تختی با گل دقیقه ۹۲ علی قربانی مغلوب نفت شد. شاگردان علی دایی دومین شکست خود در فصل جاری را مقابل تیمی متحمل شدند که هدایت آن را یحیی گل‌محمدی سرمربی فصل‌شان برعهده دارد.

نفت با این برد ۱۳ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. هواداران پرسپولیس که ناراحت بودند علیه بازیکنان پرسپولیس شعار دادند و علی کریمی را هم تشویق کردند. گل‌محمدی پس از به ثمر رسیدن گل، شادمانی نکرد و حتی از روی نیمکت بلند نشد.

برای نفت تهران سوشا مکانی، امین حاج محمدی، احمد آل نعمه، وحید حمدی‌نژاد، ووریا غفوری، کمال کامیابی‌نیا، حسین ابراهیمی (رسول نویدکیا)، وحید امیری، علیرضا عزتی، مهرداد اولادی (علی قربانی) و رضا نوروزی به میدان رفتند.

نیلسون، جلال حسینی، محسن بنگر، میثم حسینی، حسین ماهینی، قاسم دهنوی، محمد نوری، مارکو سپانوویچ، امید عالیشاه (هادی نوروزی)، غلامرضا رضایی (محمد عباس‌زاده) و مهدی سیدصالحی هم بازیکنان پرسپولیس بودند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ورزشگاه حضور داشت و رضا نوروزی را به عنوان بازیکن برتر زمین برگزید.

علی دایی پس از شکست تیمش گفت: به هیچ عنوان خوب بازی نکردیم و بازی پرفشاری داشتیم. نفت هم بر اثر یک توپ مرده به گل رسید، مساوی عادلانه‌تر بود ولی نفت مزد هوش خود را گرفت.

یحیی گل‌محمدی هم معتقد بود تیمش نبض بازی را در دست داشته. سرمربی نفت گفت چون از قبل می‌دانستم پرسپولیس مستقیم بازی می‌کند و دلخوش به توپ‌های سوم است، تیمم را با برنامه‌ای مشخص به زمین فرستادم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که شانس را چقدر در پیروزی تیمش دخیل می‌داند، گفت صفر درصد! چون تمام بازی در اختیار ما بود.

در سایر مسابقات، گسترش تبریز در خانه با دو گل مغلوب داماش گیلان شد. این اولین برد داماش در لیگ برتر امسال است. فجرسپاسی و تراکتورسازی در شیراز به تساوی بدون گل رضایت دادند. در این بازی سیامک کوهنورد از فجر کارت قرمز گرفت.

سایپا با گل دیرهنگام ابراهیم شکوری مقابل مس کرمان به برتری رسید. ملوان در خانه ۲-۱ مغلوب ذوب‌آهن شد تا اولین پیروزی شاگردان لوکا بوناچیچ رقم بخورد. محسن مسلمان و مهدی رجب‌زاده برای ذوب‌آهن و مهدی دغاغله برای ملوان گل زدند.

سپاهان که با تصمیم زلاتکو کرانچار، مجتبی جباری را از اردوی تیمش اخراج کرده صبا قم را ۲-۱ از پیش رو برداشت. محمد غلامی دو بار برای سپاهان و حمیدرضا پاکیزه برای صبا گل زدند تا این تیم به رده چهارم صعود کند.

کرانچار درباره قضیه جباری گفت: «کسی می‌تواند موفق باشد که تمام وجودش در خدمت تیم باشد، اما این حس در جباری وجود ندارد. به او استراحت دادم تا ذهنش آمادگی کامل پیدا کند. به جباری مرخصی دادم به تهران برود تا در محیط خودش فکر کند و تصمیم خوبی بگیرد.»

در آخرین بازی جمعه شب فولاد و استقلال خوزستان در اهواز به مصاف هم رفتند. جدال جذاب فولادی‌های سابق با فولاد فعلی که صدرنشین لیگ برتر است، پر گل‌ترین بازی روز بود و با پیروزی ۳-۲ شاگردان حسین فرکی به پایان رسید. نتیجه‌ای که صدر جدول را برای این تیم حفظ کرد.

استقلال در سومین دقیقه با گل میلاد میداودی پیش افتاد، اما فرزاد حاتمی گل تساوی را زد و وقتی محمد طیبی در دقیقه ۳۲ اخراج شد، فولاد بازی را با برتری فنی اداره کرد. بختیار رحمانی گل دوم را زد و سروش رفیعی نیز زننده گل سوم بود. در طرف مقابل مهدی خیری در دقیقه ۹۰ اختلاف را به حداقل رساند.

آخرین بازی هفته ششم، یک‌شنبه بین استقلال و راه آهن برگزار خواهد شد. اگر استقلال به پیروزی برسد به رده دوم صعود می‌کند و اگر راه آهن برنده شود با پنج پله صعود، جای سایپا را در رده هفتم خواهد گرفت.
XS
SM
MD
LG