لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

ناکامی دوباره استقلال؛ اتهامات قلعه‌نویی به فردوسی‌پور


امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال
امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال
در آغاز هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، ذوب آهن اصفهان با برتری ۲-۰ مقابل استقلال، سومین شکست آبی‌پوشان تهرانی را در لیگ رقم زد. این مسابقه سومین بازی پیاپی بود که استقلال از گلزنی بازماند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در سه بازی گذشته، یک تساوی با پرسپولیس و دو شکست با نتیجه مشابه ۲-۰ مقابل استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان متحمل شده‌اند.

این بازی در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد. در جریان بازی و هنگام اعتراض نیمکت‌نشینان استقلال به داور، کریم بوستانی از کادر فنی استقلال کارت قرمز گرفت.

در نیمه اول مهدی رجب‌زاده دروازه استقلال را باز کرد. توپی که او با ضربه سر نواخته بود، از بین پاهای رحمتی به درون چارچوب غلتید. قاسم حدادی‌فر هم در دقیقه ۵۰ روی پاس تبریزی گل دوم را زد.

در این بازی میاتوویچ دروازه‌بان مونته‌نگرویی ذوب آهن در چند نوبت مانع از گلزنی نکونام، ساموئل، برهانی و قاضی شد. یک بار هم مجیدی توپ را از گوشه محوطه شش قدم به تیرک عمودی کوبید. در طرف مقابل هم ذوب آهن با درخشش مرتضی تبریزی بازیکن ۲۲ ساله‌اش، فرصت‌های متعددی را برای افزایش تعداد گل‌های زده از دست داد.

در طول مسابقه امیر قلعه‌نویی به عملکرد داور معترض بود و حتی در اعتراض به خطا روی نظری، وارد زمین شد. اعتراض او به حدی بود که پس از پایان بازی، مانع اهدای جام اخلاق سازمان لیگ به جی لوید ساموئل شد و گفت: «جایزه اخلاق را به داور بدهید، چون خیلی زحمت کشید!»

وقتی هاشم بیک‌زاده در محوطه جریمه روی زمین افتاد، داور به نشانه تمارض به او کارت زرد داد. در ادامه هم اعتراض محمدمهدی نظری به عملکرد داور، بروز درگیری فیزیکی بین او و سینا عشوری بازیکن ذوب آهن را در پی داشت.

در ترکیب ذوب آهن میلان میاتوویچ، سپهر حیدری، هادی تامینی، سینا عشوری، محمد صلصالی، قاسم حدادی‌فر، اکبر ایمانی، اسماعیل فرهادی، مرتضی تبریزی (بهزاد پهلوان)، روح‌الله عرب و مهدی رجب‌زاده بازی کردند.

برای استقلال هم مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، ساموئل، پژمان نوری (هاشم بیک‌زاده)، آندرانیک تیموریان، فردین عابدینی، علیرضا نیکبخت (فرهاد مجیدی)، محمد قاضی و آرش برهانی (محمد مهدی نظری) به میدان رفتند.

امیر قلعه‌نویی در پایان بازی گفت: آنهایی که حرف از کیفیت بازی‌ها می‌زنند، دنبال زمین زدن قلعه‌نویی هستند چون تا همین امروز که در سه بازی باخته‌ایم، هر سه شکست ما را داوران رقم زدند. امروز دو پنالتی ما را نگرفت. آقایان نگاه ملی روی استقلال ندارند. عده‌ای قلم به دست هم علیه ما مطالب زیادی می‌نویسند.

سرمربی استقلال با انتقاد از عادل فردوسی‌پور ادامه داد: اگر مدیرعامل استقلال بودم اجازه نمی‌دادم یک ثانیه هم از تیمم پخش کنند. برنامه ۹۰ ابزاری است که می‌خواهد مشکلات و ضعف‌های جامعه را پوشش دهد، بعداً مشخص خواهد شد که چه خیانتی به فوتبال ایران کرده. خیلی راحت کفاشیان را به سخره می‌گیرد و می‌گوید ۵ دقیقه به وقت خوابش مانده، یا بحث کفش سیندرلا را مطرح می‌کند.

قلعه‌نویی که باید تیمش را مهیای بازی مقابل بوریرام تایلند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کند، در ادامه گفت: «وقتی در دایره آقایان نباشی متهم به مافیا هستی. ببینید قلعه‌نویی چقدر بدبخت شده که فردوسی‌پور در مورد شخصیت او صحبت می‌کند. برای خیلی از مدیران فوتبال ایران متاسفم که حاضرند چند دقیقه در این برنامه حرف بزنند تا با شخصیت آنها بازی شود.»

لوکا بوناچیچ سرمربی ذوب آهن درباره اظهارات همتای خود در تیم استقلال گفت: قلعه‌نویی حق دارد هرگونه صلاح می‌داند صحبت کند، ولی تمرکزم روی بچه‌های خودم است. بازیکنانی چون حدادی‌فر، رجب‌زاده و جوانانی مثل تبریزی، پهلوان و عشوری. آنها نشان دادند که می‌توانند بازیکنان باکیفیت استقلال را مغلوب کنند.
XS
SM
MD
LG