لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۶

کی‌روش: از سران کشور می‌خواهم حمایت‌مان کنند


کارلوسی کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
کارلوسی کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
کارلوس کی‌روش در نخستین اظهار نظر پس از لغو مجدد اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران که قرار بود در پرتغال برپا شود، گفت: برنامه قطعی‌ام را به کفاشیان داده‌ام و از مسئولان می‌خواهم که تصمیم‌شان را برای تیم ملی بگیرند، زیرا زمان کمی تا جام جهانی داریم.

اشاره سرمربی تیم ملی ایران به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشور است که همواره از ابراز نظر قاطع درباره اولویت بودن جام جهانی و تیم ملی خودداری کرده است.

آقای کفاشیان از اتخاد موضع مشخص در خصوص تقابل اخیر باشگاه استقلال با تیم ملی خودداری کرده و صرفاً گفته است: «با توجه به فشردگی لیگ، جام حذفی و مقدماتی جام ملت‌های آسیا، کار آن قدر سخت است که باید انتخاب اول‌مان را مشخص کنیم و البته ببینیم مردم چه می‌خواهند.»

سرمربی تیم ملی معتقد است در حال حاضر دو راه حل وجود دارد. به باور او، «یا برنامه‌های تیم ملی را کاملا حمایت می‌کنیم یا عقیده‌ای داریم که تیم ملی در این مقطع نباید حمایت شود.»

کی‌روش می‌گوید تیم ایران نیاز به اتحاذ و اعلام تصمیم اصلی از سوی مسئولان دارد، تصمیمی که از نظر او بسیار ساده است، زیرا «حق کشور ایران و مردمش است تا این حمایت انجام شود و آن‌هایی که علیه تیم ملی هستند، نباید مطرح شوند».

به اعتقاد کی‌روش، با برنامه‌ریزی که AFC برای لیگ قهرمانان آسیا انجام داده نمی‌توان تمام افراد را راضی نگه داشت و به همین خاطر اولویت را باید به تیم ملی داد.

امیر قلعه‌نویی از جمله مربیانی است که اظهاراتش قبل و پس از صعود ایران به جام جهانی، مبتنی بر لطمه خوردن تیمش از برنامه‌های تیم ملی بوده. خستگی بازیکنان به خاطر حضور در اردو، دیر ملحق شدن بازیکنان از اردوی تیم ملی به باشگاه و اخیراً هم مخالفت با اردوی تیم ملی در پرتغال، از جمله مواردی است که سرمربی استقلال به تناوب مطرح کرده است.

قلعه‌نویی برخلاف کی‌روش اولویت را تیم ملی نمی‌داند و می‌گوید در شرایط کنونی استقلال بازی دارد و تیم ملی برنامه خاصی ندارد، بنابراین استقلال در اولویت است. «ما استقلال ایران هستیم و همه نگاه‌ها معطوف به تیم ماست.»

این اختلاف نظرها که فدراسیون هم از اتخاذ موضعی قاطع در برابرش خودداری می‌کند، باعث شده سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران بگوید: «از سران کشور می‌خواهم از تیم ملی حمایت کنند. همین حمایت را از مدیران فوتبال درخواست می‌کنم که هم حمایت مادی کنند و هم حمایت فنی. برنامه من قطعی است. با توجه به اتفاقاتی که رخ داده نمی‌توان تیم ملی را این گونه پیش برد، بنابراین باید تصمیم نهایی را بگیریم.»

رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم از عدم تفاهم کی‌روش با رئیس سازمان لیگ درباره برنامه‌های تیم ملی خبر داده و گفته است: تاج می‌خواست هم رضایت باشگاه‌ها را تامین کند و هم رضایت کی‌روش را. متاسفانه هیچ تفاهمی صورت نمی‌گیرد، مگر این که برای فوتبال مملکت همفکری کنیم و برایش اولویت‌بندی داشته باشیم.

کفاشیان در پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا مبنی بر این که آیا فدراسیون قدرت لازم را دارد تا باشگاه‌ها را مجاب کند بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند، گفت: «ما از آن‌ها می‌خواهیم و البته باشگاه‌ها هم باید همراه شوند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.»

مهدی تاج هم در صحبت‌هایش گفته است که کی‌روش خواستار حمایت از تیم ملی است. او برنامه AFC را به زیبایی تشریح کرد و نشان داد که همه‌اش برای شرق آسیاست. همه دیدند که این برنامه‌ریزی به ضرر ما تمام شد. سال گذشته در بازی‌های انتخابی جام جهانی بودیم و امسال هم لیگ قهرمانان آسیا با اردوها تداخل پیدا کرده.

با وجود این اظهارات همدلانه، تاج عقیده دارد: کی‌روش چیزی می‌خواهد که سازمان لیگ به تنهایی نمی‌تواند تصمیم بگیرد. البته خوشحالم که برنامه او کاملا مشخص است. او نقطه نظراتش را به من و کفاشیان گفته، درخواست‌هایش منطقی است، ولی این خواسته‌ها ابعاد دیگری هم دارد که باید با سایر مجموعه‌ها هماهنگ شود.
XS
SM
MD
LG