لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۱

«فقدان امکانات» مانع پرواز تیم شنای معلولان کرمان شد


تیم شنای «جانبازان و معلولان» استان کرمان در پی خودداری خدمه هواپیمایی ماهان از سوار کردن اعضای این تیم، از مسابقات لیگ قهرمانی کشور بازماند.

باشگاه خبرنگاران جوان روز پنج‌شنبه، ۱۳ اسفندماه، گزارش داد که خدمه پرواز کرمان به مشهد از شرکت هواپیمایی ماهان به علت «نبود امکانات» از سوار کردن اعضای این تیم خودداری کرده‌اند.

شورش دلپسند، مربی شنای «جانبازان و معلولین»، هم فیلم کوتاهی از اعضای این تیم در فرودگاه کرمان منتشر کرده و از مقام‌های مسئول خواسته به این موضوع رسیدگی کنند.

در این فیلم تعدادی از «جانباران و معلولین» نشسته روی ویلچر دیده می‌شوند و باشگاه خبرنگاران جوان هم داشتن ویلچر را مهم‌ترین عامل جا ماندن این ورزشکاران از پرواز یادشده اعلام کرده است.

این وب‌سایت خبری نوشته است که «اعضای این تیم کاربر ویلچر هستند که همین مسئله اجازه حضور در هواپیما را به آنها نداده است».

چهارمین دوره مسابقات لیگ شنای «جانبازان و معلولین» قهرمانی باشگاه‌های ایران از روز ۱۳ اسفندماه به میزبانی شهر مشهد آغاز شد.

تیم شنای «جانبازان و معلولین» استان کرمان یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این دور از مسابقات بود که از حضور در آن محروم شد.

مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان و فدراسیون شنا تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

بر اساس اعلام مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، در ایران بیش از ۵۴۸ هزار «جانباز» وجود دارد که فدراسیون جانباران و معلولان متولی امور ورزشی آنها است.

در حال حاضر «جانباران و معلولان» ورزشکار در ۱۸ رشته ورزشی در ۳۱ استان ایران مشغول فعالیت هستند.

XS
SM
MD
LG