لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۴

مرگ مامور پلیس در مریوان در پی درگیری با «عناصر غیرقانونی»


عکس مربوط به مرگ و تشییع چهار پلیس در مریوان در سال ۹۰
عکس مربوط به مرگ و تشییع چهار پلیس در مریوان در سال ۹۰

فرمانده مرزبانی استان کردستان خبر داد که یک درجه‌دار نیروی انتظامی در درگیری با «عناصر مسلح غیرقانونی ضدانقلاب» در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان کشته شده است.

فرمانده مرزبانی اعلام نکرده است که «عناصر ضدانقلاب» به چه گروهی تعلق داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جنازه این استوار یکم نیروی انتظامی به نام صادق یوسفی روز پنج‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت، در شهر قروه تشییع شده است.

در همین زمینه عزت‌الله رشیدیان، فرمانده مرزبانی استان کردستان، گفت که تعدادی از «عناصر مسلح غیرقانونی ضدانقلاب» قصد ورود به خاک ایران را داشتند که نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی از ورود آنان «جلوگیری» کردند.

وی اضافه کرد: «دو نفر از اشرار به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند و از این عناصر، مدارک و اسنادی و وسایل پشتیبانی از آنان در این رابطه به جای ماند.»

در همین حال خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، اعلام کرد که اکیپ گشت هنگ مرزی مریوان در استان کردستان در حین گشت‌زنی با «تعدادی افراد ناشناس مسلح غیرقانونی» مواجه می‌شوند و این افراد «به محض مشاهده ماموران به سمت آنها تیراندازی» می‌کنند.

این خبرگزاری بدون اشاره به تاریخ این درگیری اعلام کرد که استوار یکم صادق یوسفی در این درگیری مجروح شده و پس از انتقال به یکی از مراکز درمانی مریوان درگذشته است.

ده روز پیش از مرگ این درجه‌دار نیروی انتظامی، حمیدرضا اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان بانه در استان کردستان، خبر داده بود که یک ستوان وظیفه به نام یاسین خدیجی، از ماموران پاسگاه «سبدلوی» بانه، بر اثر «تیراندازی افراد نا‌شناس» کشته شده است.

در همین حال وب‌سایت «فرات» اطلاعیه‌‌ای منتسب به «نیروی مدافع زنان شرق کردستان، ه. پ. ژ»، از گروه‌های زیرمجموعه پژاک، را منتشر کرده بود که خبر می‌داد نیروهای این گروه در عصر روز ۱۹ اردیبهشت در مسیر سقز ـ بانه به یک مرکز ایست ‌بازرسی نیروی انتظامی حمله کرده و «دو» مأمور را کشته‌اند.

گروه «نیروی مدافع زنان شرق کردستان، ه. پ. ژ» ضمن محکوم کردن به گفته این گروه «قتل» فریناز خسروی در مهاباد تاکید کرده بود که این حمله با هدف «هشدار» به جمهوری اسلامی ایران به دلیل عملکردش «علیه زنان» انجام شده است.

در پی مرگ فریناز خسروانی، از کارکنان هتل تارای مهاباد، در تعدادی از وب‌‌سایت‌های محلی و صفحات خبری در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک این ادعا مطرح شد که وی برای جلوگیری از تعرض جنسی «یک مأمور امنیتی» به خود از پنجره یکی از طبقات این هتل به بیرون پریده و جان داده‌ است.

مقامات قضایی و دولتی ایران از دستگیری متهم این حادثه خبر داده‌، اما ارتباط او با نهادهای امنیتی کشور و همچنین «هرگونه شایعه در مورد تجاوز به متوفی» را رد کرده‌‌‌اند.

XS
SM
MD
LG