لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۳

دلیل سانحه هوایی مشهد اعلام شد: «انباشت برف روی باند»


به دنبال سانحه هوایی پنج‌شنبه شب، هشتم بهمن‌ماه، در فرودگاه شهر مشهد، مدیر خط هوایی زاگرس توضیح داد که علت این سانحه برای یک فروند بوئینگ این شرکت هوایی «انباشت برف روی سطح باند» بوده است.

هواپیمای بوئینگ ام‌دی پنج‌شنبه شب پس از فرود آمدن در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد از باند منحرف شده و پس از خروج از باند متوقف شد.

آن طور که از عکس‌های موجود از این سانحه هوایی برمی‌آید، این فروند هواپیما متعلق به خط هوایی زاگرس که از اصفهان به مقصد مشهد پرواز کرده بسیار آسیب دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیچ یک از ۱۵۴ مسافر این پرواز دچار آسیب جدی نشده‌اند و تنها هفت تن از مسافران به دلیل «ضرب‌خوردگی و کوفتگی» به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

در گزارش‌ها هیچ اشاره‌ای به خدمه این پرواز نشده است.

به گفته عبدالرضا موسوی، مدیر شرکت هوایی زاگرس، این هواپیما به دلیل جمع شدن برف روی سطح باند فرودگاه هاشمی‌نژاد «سر خورده و به خارج از باند رفته است».

به گفته این مقام مسئول، این هواپیما نخستین هواپیمایی بوده که پس از شروع بارش برف در مشهد به فرودگاه رسیده است.

سانحه هوایی مشهد ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که ایران و فرانسه روز پنج‌شنبه، هشتم بهمن، در جریان دیدار حسن روحانی از این کشور ۲۰ قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کردند که خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس به ارزش ۲۵ میلیارد دلار از جمله آنها بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قرارداد شامل خرید ۷۳ هواپیمای بزرگ و ۴۵ هواپیمای متوسط خواهد بود، و در آن همچنین قید شده است که «همه ۱۱۸ هواپیما نو خواهند بود، خلبانان آن آموزش خواهند دید و خدمات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی آنها نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند».

با این حال با توجه به دلیل سانحه هوایی مشهد این پرسش پیش می‌آید که آیا فرودگاه‌های ایران امکانات زیربنایی لازم برای استفاده از این هواپیماهای جدید و غول‌پیکر را دارد یا خیر.

XS
SM
MD
LG