لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۸

حمله شدیداللحن مصباح یزدی به روحانی و هاشمی رفسنجانی


آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی

محمدتقی مصباح‌ یزدی در جدیدترین سخنان خود بدون نام بردن از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شدیدا به آنها حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصباح یزدی شامگاه ۲۳ تیرماه برخی از دولتمردان ایران را متهم کرد که وظیفه خود را «تنها رفع احتیاجات دنیایی مردم» می‌دانند.

او افزود: «آنها برداشتن تحریم‌ها، رفع تورم و حل معضل بیکاری را مهم‌ترین دغدغه خود می‌دانند، اما حتی همین کارها را نتوانستند انجام دهند.»

آیت‌الله مصباح یزدی در اشاره‌ای غیرمستقیم به رئیس جمهور ایران گفت: «اگر کسی صحبت از آخرت کند اینها می‌گویند شما بیکارید که فکر آخرت مردم هستید، ما کار داریم و باید تحریم‌ها را برداریم، حالا دیدیم که چقدر هم تحریم‌ها برداشته شد، کار ایجاد شد، گرانی‌ها برطرف شد.»

او با انتقاد از این که برخی در کشور «بالاترین وظایف خود را محدود به لذایذ دنیا می‌دانند» گفت: «نهایت کاری را که این افراد وظیفه خود می‌دانند آن است که هرچه مردم می‌خواهند فراهم کنند، آن هم نه در چارچوب دین، بلکه هر چه بخواهند.»

محمدتقی مصباح یزدی که از او به عنوان «پدر معنوی جبهه پایداری» نام برده می‌شود در ماه‌های گذشته بارها به حسن روحانی حمله کرده است.

از جمله او در خردادماه گذشته نیز در واکنش به سخنان حسن روحانی درباره «دین دولتی» گفته بود: «برخی از افراد عمامه به‌سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آنها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آ‌نها را متهم به توهم می‌کنند. باید از او پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟»

آقای مصباح یزدی در بخشی دیگر از گفته‌هایش بدون نام بردن از اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: «آدمی که پایش لب گور است و به قدری دارد که اگر خودش و هفت پشتش بخورند تمام نمی‌شود، حرف‌هایی نامربوط می‌زند و آبروی خود و اطرافیانش را می‌برد.»

حملات شدیداللحن محمد مصباح یزدی تاکنون واکنش چهره‌هایی نظیر علی جنتی،علی مطهری و رسول منتجب‌نیا را به دنبال داشته است.

از جمله آقای منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، از احزاب اصلاح‌طلب، روز ۲۲ تیرماه تهدید کرد که درباره سفرهای محمدتقی مصباح یزدی به بریتانیا و آمریکا و جلسه‌های این عضو مجلس خبرگان در این کشورها و پرونده او افشاگری خواهد کرد.

علی مطهری، نماینده تهران، نیز هفدهم خردادماه مصباح یزدی را به «دخالت دادن حب و بغض در قضاوت‌های خود» متهم کرد.

در ماه‌های گذشته این گفته حسن روحانی که «نمی‌توان با شلاق مردم را به بهشت فرستاد»، واکنش شدید برخی از ائمه جمعه از جمله احمد علم‌الهدی و احمد خاتمی را به دنبال داشته است.

XS
SM
MD
LG