لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

محکومیت قاتلان نوجوان فلسطینی در بیت‌المقدس


دادگاهی در اسرائیل دو یهودی تندرو را در پرونده ربودن و زنده سوزاندن یک نوجوان فلسطینی محکوم شناخت.

دادگاه اسرائیلی در بیت‌المقدس روز پنج‌شنبه، ۱۵ بهمن، یکی از دو مجرم یهودی را به حبس ابد و دیگری را به ۲۱ سال زندان محکوم کرد.

در همین حال، این دادگاه انتشار نام این دو محکوم را، به این دلیل که در زمان ارتکاب این جنایت ۱۶ و ۱۷ ساله بودند، ممنوع کرده است.

دادگاه بیت‌المقدس پیشتر حکم داده بود که این دو قاتل با هدایت یکی از بستگان بالغ خود مرتکب این جنایت شدند.

یوسف بن داوید، عامل اصلی آدم‌ربایی و شکنجه منجر به قتل، که یک شهرک‌نشین ۳۲ ساله است، با وجود محکوم شناخته شدن در همین دادگاه، زیر نظر «روان‌پزشکان» قرار گرفته تا میزان «سلامت عقل» او تایید شود.

به گزارش رسانه های اسرائیل، خانواده نوجوان فلسطینی کشته شده که در تمامی جلسات محاکمه حضور داشتند، روز پنج‌شنبه خواهان تعیین حکم حبس ابد برای محکومی شدند که ۲۱ سال زندان گرفته و همچنین اجرای حبس ابد را در مورد قاتل اصلی درخواست کردند.

خانواده ابوخضیر خواستار ویران کردن خانه این مجرمان یهودی نیز شده‌اند.

در این میان، دادستانی اسرائیل اعلام کرد که این شهرک نشین ها را قاتل می داند و با رد فشار راستگرایان، نسبت به این احکام با هدف کاهش حبس، درخواست تجدید نظر نخواهد کرد.

محمد ابوخضیر اول تیر ۱۳۹۳ در شمال اورشلیم ربوده شد و بعد از چند روز جسد سوخته او در جنگلی در اطراف این شهر یافت شد.

مجرمان یهودی گفته بودند که برای انتقام گیری از ربوده شدن و کشتن سه نوجوان یهودی که چند روز قبل از آن صورت گرفته بود، تصمیم به ربودن یک نوجوان فلسطینی گرفته و اتفاقی ابوخضیر را در منطقه فلسطینی‌نشین «شوعفات» دیدند و او را ربودند.

مرگ سه نوجوان یهودی به دست دو فلسطینی همسو با جنبش حماس در اوایل تابستان ۱۳۹۳ رشته رخدادهای خشونت بار دیگری را نیز در پی آورد و سرانجام نیز به عملیات گسترده نظامی ارتش اسرائیل علیه حماس در غزه کشیده شد.

در جنگ ۵۱ روزه بیش از ۲۴۰۰ فلسطینی و حدود هشتاد تن در طرف اسرائیلی کشته شدند و ویرانی های گسترده ای در غزه به بار آمد.

همزمان، در دور تازه خشونت ها میان اسرائیل و فلسطینی ها، در دو روز گذشته، یک سرباز زن اسرائیلی کشته و یک سرباز زن دیگر شدیدا زخمی شد.

این سربازان زن روز چهارشنبه طی درگیری با سه نوجوان فلسطینی اهل کرانه باختری که غیرقانونی وارد شرق بیت المقدس شده بودند، هدف قرار گرفتند؛ نیروهای پلیس اسرائیل سه نوجوان فلسطینی را در جا کشتند.

روز پنج‌شنبه نیز دو دختربچه ۱۳ ساله عرب در شهر«رمله» در مرکز اسرائیل در حالی دستگیر شدند که با حمله با چاقو به یک نگهبان اسرائیلی او را زخمی کردند.

تفاوت حادثه شهر «رمله» در این بوده که این دو دختربچه، کم سن و سال ترین دخترکانی هستند که در رخدادهای شش ماه پیش به حمله خیابانی اقدام کرده اند و هر دو نیز عرب شهروند اسرائیل هستند، نه فلسطینی.

دو هفته پیش یک دخترک سیزده سال و نیمه فلسطینی نیز با چاقو در دست در یک پست بازرسی کشته شد.

در حملات خیابانی شش ماه پیش، حدود یکصد و هشتاد فلسطینی، که اکثراً نوجوانان و جوانان بوده اند، در شرق بیت المقدس و کرانه باختری کشته شده اند و در طرف اسرائیلی ۳۱ تن قربانی شده اند.

XS
SM
MD
LG