لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۲

مجاهدین انقلاب: ابطال انتخابات خواسته ملت ایران است


راه‌پیمایی روز دوشنبه، میدان آزادی
راه‌پیمایی روز دوشنبه، میدان آزادی
سازمان مجاهدین انقلاب روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت ابطال انتخابات نه خواسته یک گروه سیاسی، بلکه «خواسته ملت ایران است که از دستبرد در رای خود عصبانی است.»

این سازمان در بیانیه خود که به مناسبت راه‌پیمایی روز دوشنبه در تهران صادر شده مسئولیت حوادث روزهای اخیر در تهران و شهرهای دیگر ایران را «مستقیما متوجه آقای احمدی‌نژاد و همفکران او» دانسته است.

علاوه بر کشته شدن هفت نفر در راه‌پیمایی روز دوشنبه در تهران که بسیاری از خبرگزاری‌ها آن را «بزرگ‌ترین تظاهرات ایران از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷» نام دادند، در کوی دانشگاه تهران و چندین دانشگاه و خوابگاه دانشجویی در دیگر شهرها دانشجوها و مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در مواردی بازداشت شده‌اند.

مجاهدین انقلاب اسلامی دلیل کشته شدن هفت تن در راه‌پیمایی روز گذشته را فرد یا افرادی غیر از «جمعیت میلیونی مردم» دانسته‌اند.

در این بیانیه آمده است: «بدون شک جمعیت میلیونی را که در چهار ساعت راه‌پیمایی کمترین حرکت خشونت‌آمیز و حتی شعار تند از آن دیده نشد نمی‌توان عامل این خشونت دانست.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه خود حضور میلیونی مردم تهران در این راه‌پیمایی را «به‌رغم اخطارها و هشدارهای صدا و سیما و تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم» تصویر روشنی از «اراده ملتی بزرگ» دانسته است.

این سازمان ضمن حمایت از «اعتراض مدنی و آرام ملت ایران» به‌ویژه در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد از مردم خواسته است «مراقب تحرکات مشکوک برای تبدیل اعتراضات مدنی به خشونت و تشنجات کور باشند.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با «بی‌کفایت و ناکارآمد» خواندن مدیریت دولت نهم «در عرصه‌های داخلی و خارجی» اشاره کرده است که «مشارکت ۸۵ درصدی ملت ایران» می‌توانست سرمایه‌ای عظیم «برای نظام» باشد.

ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نیز روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای با تأکید بر عدم حضور میرحسین موسوی در راه‌پیمایی امروز تهران از مردم خواست تا در دام درگیری‌های طراحی‌شده قرار نگیرند.

در همین حال روزنامه دولتی ایران نیز از هواداران محمود احمدی‌نژاد دعوت کرد که امروز در میدان ولی‌عصر دست به راه‌پیمایی بزنند.
XS
SM
MD
LG