لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۲

لحظه‌ای سکوت برای قربانیان ۱۱ سپتامبر در کاخ سفید


باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و همسرش میشل اوباما، روز جمعه یاد قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ را در محوطه کاخ سفید با دقیقه‌ای سکوت گرامی داشتند.

باراک اوباما در توئیتی با قدردانی از کسانی که برای امنیت آمریکا کوشیده‌اند، یاد قربانیان حملات تروریستی را گرامی داشت و گفت: «ما قوی‌تر از همیشه ایستاده‌ایم.»

یک ​دقیقه سکوت در ساعت ۸:۴۶ آغاز شد‌‌ همان لحظه‌ای که ۱۴ سال پیش نخستین هواپیما به یکی از برج‌های مرکز تجارت جهانی در جزیره منهتن نیویورک اصابت کرد.

برج دوم این مرکز در ساعت ۹:۰۳ بامداد شاهد برخورد دومین هواپیما بود. حمله دیگری در ساعت ۹:۳۷ در ساختمان پنتاگون در نزدیکی واشینگتن روی داد.

مسافران هواپیمای سومی که قرار بود به اهداف دیگری برخورد کند پس از آگاه شدن از قصد هواپیماربایان با این افراد درگیر شدند و این هواپیما در میان جنگل‌های شنکسویل ایالات پنسیلوانیا سقوط کرد.

صد‌ها نفر از جمله سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا، آشپز‌ها و باغبان‌ها و کارکنان کاخ سفید در کنار رئیس جمهور آمریکا، یاد سه هزار قربانی را گرامی داشتند.

مراسمی متعددی در آمریکا به ویژه در نیویورک و در نزدیکی پنتاگون در ویرجینیا، به یاد قربانیان ۱۱ سپتامبر امروز برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG