لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۸

اليوت انگل: لازم نیست ایران درباره تروریسم به ما درس بدهد


اليوت انگل از اعضای کنگره آمريکا
اليوت انگل از اعضای کنگره آمريکا

اليوت انگل، از اعضای کنگره آمريکا، در واکنش به مصاحبه حسن روحانی با شبکه ان‌بی‌سی گفت: «اين طنزآميز است که ايران یعنی بزرگ‌ترين حامی مالی تروريسم در جهان می‌خواهد به ما در اين مورد پند و اندرز دهد.»

حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران، در مصاحبه با يک شبکه تلويزيونی آمريکايی، اقدامات گروه «خلافت اسلامی» را محکوم کرد و همزمان ائتلاف آمريکايی برای مقابله با اين گروه را زير سوال برد.

حسن روحانی گفت: «اين ائتلاف کمی مضحک است؛ چون در اين ائتلاف کسانی هستند که اين گروه‌های تروريستی را به وجود آورده‌اند يا پول اين گروه را تأمين می‌کردند و می‌کنند».

آقای انگل، از اعضای حزب دموکرات آمريکا، در این گفتگو که روز ۱۸ سپتامبر در سایت ان‌بی‌سی منتشر شد، افزود مالکی آدم جمهوری اسلامی در عراق بود و مشکلی که ما امروز با گروه «خلافت اسلامی» داریم به دليل روش حکمرانی مالکی بود که به سنی‌ها نقشی در اداره حکومت نداد.

جان کری وزير امور خارجه آمريکا اخیرا گفته بود که ايالات متحده حاضر به «بحث و جدل» با جمهوری اسلامی ايران درباره کمک به مبارزه با گروه «خلافت اسلامی» نيست.

نشست بين‌المللی امنيت عراق که روز دوشنبه با حضور نزديک به ۳۰ کشور و سازمان بين‌المللی در پاريس پايتخت فرانسه برگزار شد، با صدور بيانيه‌ای مبنی بر حمايت همه‌جانبه از دولت عراق برای مقابله با گروه خلافت اسلامی به کار خود پايان داد.

از ايران و سوريه، ديگر همسايه عراق، برای شرکت در اين نشست دعوت نشده‌ است.

XS
SM
MD
LG