لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۷

شکست استقلال، برتری سپاهان و فولاد


در آغاز هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، تيم صدرنشين استقلال در ورزشگاه تختی تهران به مصاف نفت رفت و ۲-۰ شکست خورد.

استقلال با ۱۸ امتياز همچنان صدرنشين ماند اما اگر عصر جمعه تراکتورسازی مقابل راه آهن پيروز شود، صدر جدول نصيب نماينده تبريز خواهد شد.

نفت با دو گل که يکی زودهنگام و ديگری ديرهنگام به ثمر رسيد، تا رده ششم صعود کرد و اگر سايپا نتواند ملوان را شکست دهد، در همين جايگاه باقی خواهد ماند.
در ثانيه‌های آغازين بازی نفت و استقلال، وحيد اميری در ثانيه ۴۰ با عبور از اميرحسين صادقی مدافع تازه از بند مصدوميت رسته استقلال و نواختن شوت دقيق، گل اول نفت را ثمر رساند.

در دقيقه ۱۹ ضربه کاشته محمد قاضی از پشت محوطه جريمه را بيرانوند دروازه‌بان نفت مهار کرد. در دقيقه ۳۷ خسرو حيدری به دليل مصدوميت تعويض شد و جای خود را به عليرضا رمضانی داد. در دقيقه ۴۵+۴ شوت آرش برهانی با اختلاف کمی از کنار دروازه بيرون رفت.

در نيمه دوم اولين خطر را نفت ايجاد کرد و نوبت ايمان مبعلی بود که شوت بزند اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه عبور کرد. در ادامه بازی، محسن فروزان موقعيت تک به تک را از نفتی‌ها گرفت.

در حالی که استقلالی‌ها تير دروازه نفت را هم لرزانده بودند، در دقيقه ۸۶ ارسلان مطهری در محوطه جريمه صاحب توپ شد که با ضربه‌ای هوشمندانه گل دوم نفت را به ثمر رساند.
در ترکيب استقلال محسن فروزان، هراير مکويان، اميرحسين صادقی، هاشم بيک‌زاده (دقيقه ۵۵ خرسند‌نيا)، پژمان نوری، اميد ابراهيمی، آندرانيک تيموريان (دقيقه ۷۱ مهدی کريميان)، خسرو حيدری (دقيقه ۳۷ عليرضا رمضانی)، سجاد شهباز‌زاده، آرش برهانی و محمد قاضی بازی کردند.

برای نفت تهران هم عليرضا بيرانوند، مهدی شيری، پادوانی، وحيد حمدی‌نژاد، محمد امين حاج‌محمدی، سيامک کوروشی، ديويد ويکروم (دباغ از دقيقه ۹۰+۲)، ايمان مبعلی، کمال کاميابی‌نيا، وحيد اميری (دقيقه ۸۵ حسين ابراهيمی) و علی قربانی (دقيقه ۳۹ ارسلان مطهری) به ميدان آمدند.

عليرضا منصوريان پس از بازی گفت: از قلعه‌نويی تشکر می‌کنم، زيرا او دستم را گرفت و به سمت تماشاگران استقلال برد. با اين حرکت فشار را از روی تيم من گرفت. اگر سال‌ها در استقلال حضور نداشتم الان هرگز سرمربی نفت نمی‌شدم. کاری که قلعه‌نويی انجام داد هيچ مربی ديگری انجام نمی‌داد.

منصوريان درباره پيروزی تيمش ‌گفت: واقعاً گنگ شدم. نمی‌دانم خوشحالم يا ناراحت. افتخار می‌کنم که شاگرد مکتب استقلال بودم. در اين بازی فقط دو بار کنار خط آمدم. بار اول برای بوسيدن آندرانيک تيموريان که دوستش دارم و دفعه دوم با وجودی که می‌دانستم حاج محمدی مصدوم شده، با صدای بلند گفتم حق نداری خودت را زمين بياندازی.

امير قلعه‌نويی هم گفت: به بيرانوند تبريک می‌گويم که ستاره بازی بود. ما بدشانس بوديم و توپ‌هايمان به تيرک خورد. امروز محسن فروزان کم‌کارترين بازيکن زمين بود. ملی‌پوشان ما آماده نيستند و اين موضوع برای من جای سوال دارد. در بازی‌های فيفا دی، متوجه می‌شويم بازيکنانی که در جام جهانی بازی کرده‌اند چقدر شرايط خوبی دارند اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که ملی‌پوشان ما عملکردشان خوب نيست.

قلعه‌نويی در ادامه گفت: "اعتقاد دارم در دقيقه ۴۴ روی شهباز‌زاده پنالتی شد و گل دوم نفت هم از خطا روی رمضانی به وجود آمد."

در ديگر بازی‌های برگزار شده، تيم‌های فولاد و گسترش در ورزشگاه تختی اهواز در حضور حدود فقط ۵۰۰ تماشاگر به مصاف هم رفتند که اين ديدار با پيروزی فولاد به پايان رسيد. تک گل اين تيم را سروش رفيعی در دقيقه ۹۰ + ۴ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا گسترش در واپسين ثانيه‌ها، يک امتياز حاصل از تساوی را از دست بدهد.

پديده مشهد و سپاهان در ورزشگاه ثامن با حضور حدود ۳۰ هزار هوادار بازی کردند. در نيمه دوم سپاهان توسط محمدرضا خلعتبری به گل رسيد و اين تيم توانست با ۱۵ امتياز جای پديده در رده سوم را بگيرد.

حسين فرکی سرمربی جديد سپاهان که جای کرانچار را گرفته، در اين مسابقه روی نيمکت حضور نداشت و از جايگاه ويژه بازی را تماشا کرد.

تيم پديده که تا اين هفته نيز به سان پديده ظاهر شده بود، اولين باخت خود را در ليگ چهاردهم تجربه کرد اما هواداران پديده سرمربی خود عليرضا مرزبان را تشويق کردند. سرمربی اين تيم وقتی با تشويق هواداران روبرو شد گريه کرد. او کمک مربی سابق سپاهان است اما مقابل تيم پيشين خود ناکام ماند.

XS
SM
MD
LG