لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۱

جام جهانی فوتبال زنان؛ آلمان و آمریکا در نیمه نهایی


از مرحله يک‌چهارم نهايی جام جهانی ۲۰۱۵ فوتبال زنان که به ميزبانی کانادا در حال برگزاری است، آلمان و آمريکا با غلبه بر حريفان خود راهی نيمه نهايی شدند.

نبرد دو تيم قدرتمند اروپايی يعنی آلمان و فرانسه در وقت‌ اضافه با تساوی يک بر يک به پايان رسيد. در ضربات پنالتی آلمان موفق شد با نتيجه ۵ بر ۴ به برتری برسد. آلمان پيش از اين، سوئد را از دور مسابقات حذف کرده بود.

سيلويا نايد سرمربی آلمان بعد از صعود تيمش گفت: بازيکنان سرعتی حريف و مهارتشان در حفظ توپ، بازی را برايمان سخت کرد. اما در نيمه دوم شيوه بازی را تغيير داديم. اين پيروزی به ما اعتماد به نفس داد.

فيليپ برگرو سرمربی فرانسه هم در نشست خبری گفت: پابه‌پای حريف پيش رفتيم اما بازی را از دست داديم. من فقط خودمان را مقصر می‌دانم که فرصت‌های زيادی را از دست داديم.

سرمربی فرانسه از عملکرد کلاره لاووگز مهاجم تيمش که آخرين ضربه پنالتی را هدر داد، ابراز نارضايتی کرد و در عين حال، نقش نادين آنگرر ۳۶ ساله دروازه‌بان و کاپيتان تيم ملی آلمان را در رقم خوردن اين نتيجه موثر دانست.

آمريکا موفق شد با يک گل چين را شکست دهد تا رقيب آلمان در مرحله نيمه‌ نهايی باشد. اين بازی، فرصتی ايده‌آل برای ابی وامبک آمريکايی است که با به ثمر رساندن يک گل ديگر به رکورد ۱۵ گل زده مارتا ويه‌را داسيلوا از برزيل برسد. وامبک در چهار دوره از جام‌های جهانی ۱۴ بار دروازه حريفان را باز کرده.

در ادامه ديدارهای يک‌چهارم، تيم شگفتی‌ساز استراليا با ژاپن مدافع عنوان قهرمانی و انگليس با کانادا ميزبان جام هفتم رقابت می‌کند. انگلستان مقابل تيم مدعی نروژ دست به کار بزرگی زد و در شرايطی که در يک ساعت اول بازی با يک گل عقب بود، در همان وقت قانونی دو بار توسط استفانی هافتون و لوسی برنز به گل رسيد.

در تاريخ جام جهانی زنان، آمريکا با دو قهرمانی، يک نايب قهرمانی و سه عنوان سومی، پيشتاز تيم‌های ملی فوتبال زنان در سراسر جهان است. آلمان دو بار اول شده و يک بار نايب قهرمان. نروژ و ژاپن هم سابقه قهرمانی دارند.

تيم‌ قدرتمند برزيل با يک دوره نايب قهرمانی و يک عنوان سومی، انگيزه فراوانی برای طلسم شکنی در اين جام داشت اما با پذيرش شکست يک بر صفر در برابر استراليا از دور مسابقات کنار رفت.

صدر جدول گلزنان در اختيار دو مهاجم از آلمان است. سليا ساسيچ مهاجم فرانکفورتی تاکنون شش گل به ثمر رسانده. آنيا ميتاگ هم پنج گل زرده. هر دو نفر در برابر ساحل عاج هت تريک کردند.

در جدول گلزنان، نام آنژی پونکه از اکوادر نيز با دو گل به خودی ثبت شده. اين تيم با سه شکست از سه بازی و دريافت ۱۷ گل، به عنوان ضعيف‌ترين تيم از هفتمين دوره جام جهانی فوتبال زنان شناخته شد.

XS
SM
MD
LG