لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

رضایی: ایران فن آوری موشکی در اختیار حماس قرار داده است


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران، خواستار افزايش دقت و برد موشک های گروه های مسلح فلسطينی شد و گفت که ايران به اين گروه ها فناوری ساخت موشک داده است.

به گزارش سايت شبکه العالم،محسن رضايی دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ در گفت و گو با اين شبکه تاکيد کرد: « مهم اکنون اين است که موشکهای مقاومت دقتشان را بالاتر ببرند و بتوانند نقطه ای بزنند و يا اينکه بتوانند برد سلاحشان را بيشتر کنند و بعضی از مناطقی را که در دسترس نيستند بتوانند بزنند».

وی خواستار انتقال فناوريهای به روز به گروه های مسلح فلسطينی که آنها را مقاومت خواند، شد و افزود: « موشکهای مقاومت فلسطين از برکت انتقال فناوری از ايران است».

آقای رضايی تأکيد کرد: «مهمترين مسأله اين نيست که از بيرون مرتب سلاح وارد ميشود، بلکه مهمترين مسأله اين است که نيروهای مقاومت خودشان امروز سلاح و موشک می سازند و مهم انتقال فن آوری‌ها است».

علی لاريجانی، رييس مجلس ايران، نيز ۲ مرداد ۱۳۹۳ گفته بود که ايران به گروه های مسلح فلسطينی فناوری توليد سلاح داده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ايران بار‌ها ضمن نکوهش ياسر عرفات، رييس پيشين تشکيلات خودگردان فلسطينی و محمود عباس به عنوان افراد «سازشکار» بر سر «آرمان‌های فلسطينی»، از گروه‌های تندرو مسلح فلسطينی نظير حماس و جهاد اسلامی حمايت مالی، نظامی و رسانه‌ای می‌کنند.

اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس در نوار غزه، ۲۱ آذر ۱۳۸۵ از کمک ۲۵۰ ميليون دلاری ايران به تشکيلات خودگردان خبر داده بود.

محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت ايران، دوم مرداد ماه نيز در نامه‌ای خطاب به محمد الضيف، فرمانده شاخه نظامی گروه حماس در نوار غزه نوشته بود: «مهمات مورد نياز شما از دل سنگ هم که باشد به دستتان خواهد رسيد».
اين فرمانده سابق سپاه پاسداران، دليل نوشتن اين نامه را انتقال تجربيات خواند و افزود: «تشکر می کنم ظرف چندروز اخير که گروهی از رزمندگان فلسطين از سنگرها بيرون آمدند و وارد يک پايگاه نظامی شدند و اين اولين اميد به تحرکات تهاجمی مقاومت است».

دبير مجمع تشخيص مصلحت ايران، همچنين از نامه خود به حسن روحانی، رئيس جمهور ايران، خبر داد و گفت که در اين نامه تقاضا کرده ،کشورهای اسلامی پدافند هوايی به غزه بدهند.

وی با اشاره به مصوبه کنگره آمريکا برای کمک مالی ۲۲۵ ميليون دلاری به اسرائيل تصريح کرد:« پدافند هوايی برای دفاع در برابر هواپيماها است، حالا اگر می خواهند سلاح هجومی به فلسطينی ها ندهند، ولی پدافند هوايی که می توانند بدهند».
کنگره آمريکا روز جمعه دهم مرداد کمک مالی ۲۲۵ ميليون دلاری برای توليد راکت‌های سامانه «گنبد آهنين» اسرائيل را تصويب کرد.

آيت‌الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه، اول مرداد، خواستار «مقاومت قاطع و مسلحانه» در برابر اسرائيل تا پيش از نابودی آن شد و گفت که فلسطينی‌ها بايد کرانه باختری را مثل غزه، «مسلح» کنند.

XS
SM
MD
LG