لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۳

دلیل مخالفت با خرید ایرباس چیست؟


پس از مخالفت های شدید گروه های سیاسی تندرو به مذاکرات و توافق هسته ای و ابراز دلواپسی از توافق هسته ای و عملیاتی شدن برجام اکنون انتقادهای این گروه ها به دولت برروی سیاست های اقتصادی دولت و از جمله تفاهم نامه خرید هواپیماهای ایرباس متمرکز شده است.

پس از این که محمدرضا نقدی دهم بهمن ماه در جمع بسیجی ‌هاسفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه را خنجری به پیکر اقتصاد مقاومتی خوانده بود، روز دوشنبه نوزدهم بهمن هم در رشت گفت پانزده هزار میلیارد تومان باید بدهیم و دوازده فروند هواپیمای پهن‌پیکر بخریم تا تنها بتواند در فرودگاه تهران بنشیند و مستقیم به آمریکا و استرالیا برود تا کسانی که می‌خواهند به این کشورها سفر کنند راحت باشند در حالی که با این پول می‌شود صدها شغل ایجاد کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در مجلس از جمله گفت که این قرارداد لیزینگ است و بار مالی برای دولت ندارد.

مهدی مهدوی آزاد روزنامه نگار و تحلیلگر در آلمان مخالفت ها با خرید ایرباس را سیاسی میداند و به رادیو فردا می گوید این مخالفت ها بازتاب هراس تندروها از نزدیکی ایران با جهان غرب است.

فریبرز رییس دانا کارشناس اقتصادی در تهران در گفتگو با رادیو فردا با سیاسی خواندن این معامله می گوید این همه ارز برای خرید هواپیما به مصلحت نیست و میشود هواپیمای ارزانتر دست دوم هم خرید.

جمشید اسدی کارشناس اقتصادی و استاددانشگاه در پاریس با تایید سیاسی بودن احتمالی چنین معاملاتی می گوید این کارآفرینان و سرمایه گذاران هستند که تصمیم می گیرند چه کالایی باید بخرند.

انتقادها به قرارداد ایرباس ادامه دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:29 0:00
لینک مستقیم

در واکنش به انتقادهای مخالفان دولت به قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ۱۳ بهمن ماه در نشست شورای مدیران ارشد بانک مرکزی تاکید کرد که خرید ۱۱۸ هواپیما از شرکت ایرباس از طریق لیزینگ انجام شده است.

XS
SM
MD
LG