لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۲

حریفان والیبال ایران در المپیک ۲۰۱۶


مراسم دیدار معاون اول رئیس جمهور ایران با تعدادی از ورزشکاران اعزامی به ریودوژانیرو در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این مراسم وزیر ورزش گفت امیدوار است والیبال ایران به سکوی المپیک دست پیدا کند.

قبل از صعود به المپیک هم محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، از امید این رشته ورزشی به کسب مدال در ریو خبر داده بود.

محمود گودرزی در حضور اسحاق جهانگیری، خطاب به مسئولین ورزشی یادآور شد: «بار مدال آوری در المپیک روی دوش کشتی و وزنه برداری بوده. چند سالی است که تکواندو به این جمع اضافه شده و باید تلاش کنیم تا در همه رشته‌ها مدال بگیریم.»

حالا مسابقات گزینشی به پایان رسیده و ۱۲ تیم حاضر در المپیک مشخص شده‌اند. آخرین سهمیه نیز نصیب مکزیک شد. این تیم بالاتر از شیلی، تونس و الجزایر توانست مسافر ریو شود تا شش تیم از جمع ۱۲ تیم نهایی، از قاره آمریکا باشند!

طبق آیین‌ نامه والیبال المپیک، برای بازیهای ریو قرعه‌ کشی در کار نیست و تیم‌ها بر اساس رنکینگ در دو گروه قرار گرفته‌اند.

تیم میزبان به‌ عنوان تیم اول گروه ا انتخاب شده. دو تیم برتر رنکینگ باید در گروه ب قرار می‌گرفتند اما چون برزیل علاوه بر میزبانی، تیم اول رنکینگ هم هست؛ بنابراین لهستان و روسیه تیم‌های صدر گروه ب شدند.

دو تیم بعدی رنکینگ، ایتالیا و آمریکا هستند که پشت سر برزیل در گروه ا قرار می‌گیرند. سپس نوبت می‌رسد به دو تیم بعدی که آرژانتین و ایران هستند و سهم گروه مقابل می‌شوند.

فرانسه و کانادا در گلدان چهارم و پنجم گروه ا هستند. کوبا و مصر نصیب گروه ب شدند. مکزیک و کانادا هم در گروه ا بازی خواهند کرد.

با این وضعیت برزیل، ایتالیا و آمریکا همراه با فرانسه، کانادا و مکزیک همگروه شده‌اند. طبق رنکینگ، توازن در دو گروه رعایت شده اما طبق وضعیت روز والیبال جهان، این گروه به مراتب دشوارتر از گروه دوم به نظر می‌رسد.

خبرگزاری مهر در گزارش خود از تیتر "والیبال ایران در گروه زندگی؛ غول‌ها در گروه مرگ" استفاده کرده است.

در گروه زندگی، ایران، لهستان، روسیه، آرژانتین، کوبا و مصر قرار گرفته‌اند. شش تیم حاضر در هر گروه به صورت دوره‌ای با هم بازی می‌کنند.

کلیه بازی‌ها به صورت یک روز در میان است و از این بابت، فشردگی رقابت‌ها نسبت به اغلب تورنمنت‌های مهم والیبال، کمتر خواهد بود.

از هر گروه چهار تیم شانس صعود به دور بعد را دارند. احتمال اینکه ایران بتواند جزو چهار تیم صعود کننده باشد بالاست.

در مرحله یک چهارم نهایی والیبال المپیک، تیم اول هر گروه، با تیم چهارم گروه مقابل بازی خواهد کرد. تیم‌های دوم هر گروه نیز به مصاف تیم سوم گروه مقابل می‌روند.

XS
SM
MD
LG