لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۱

ایران در اسلحه کامپوند تیروکمان به مقام قهرمانی جهان رسید


اسماعيل عبادی، مجيد قيدی و امير کاظم‌پور ترکيب ايران در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ را تشکيل می‌دادند
اسماعيل عبادی، مجيد قيدی و امير کاظم‌پور ترکيب ايران در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ را تشکيل می‌دادند

در رقابت‌های قهرمانی تيروکمان قهرمانی جهان به ميزبانی دانمارک، تيم ملی کامپوند مردان ايران به عنوان قهرمانی دست يافت.

اسماعيل عبادی، مجيد قيدی و امير کاظم‌پور ترکيب ايران در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ را تشکيل می‌دادند.

کمانداران ايران با نتيجه ۲۲۶ بر ۲۲۶ مقابل کانادا به تساوی رسيدند اما در تير طلايی با نتيجه ۳۰ بر ۲۹ اين تيم را شکست دادند تا روی سکوی قهرمانی بايستند. عبادی در بازيهای آسيايی اينچئون هم طلا گرفته بود.

مسابقات المپيک در اسلحه کامپوند برگزار نمی‌شود و به همين خاطر کمانداران فقط در اسلحه ريکرو، بخت راهيابی به المپيک را داشتند اما تيم‌های ملی ريکرو زنان و مردان ايران از دور مسابقات حذف شدند و از کسب سهميه المپيک بازماندند.

ايران در گام اول از مسابقات کامپوند تيمی موفق شد در نبردی نزديک، با امتياز ۲۲۸ بر ۲۲۷ ونزوئلا را شکست دهد و در دور دوم نيز با همين نتيجه کلمبيا را مغلوب کرد.

کمانداران ايران در مرحله نيمه نهايی با نتيجه ۲۲۶ بر ۲۲۴ ايتاليا را شکست دادند تا به فينال برسند.

در ريکرو، امين پيرعلی، صادق اشرفی و ابراهيم رنجبر به مصاف حريفان رفتند. در ريکرو زنان زهرا نعمتی، شيوا خرمشاهی، مليکا عبدالکريمی و فريده ميرزايی ترکيب تيم ملی ايران را تشکيل می‌دادند.

در کامپوند زنان سکينه قاسم‌پور، افسانه شفيعی و مريم رنجبر عازم دانمارک شدند. حجت‌الله واعظی، مجيد احمدی و بهزاد پاکزاد مربيان اعزامی بودند.

در مسابقات انفرادی کامپوند، استفان هانسن از دانمارک به نشان طلا دست يافت. شرکت کنندگان ايرانی در اين بخش از رسيدن به مرحله يک چهارم نهايی بازماندند و در ساير مسابقات انفرادی هم موفقيتی کسب نکردند.

دو عنوان قهرمانی انفرادی زنان و مختلط نصيب کره جنوبی شد. نشان قهرمانی تيمی زنان نيز به اوکراين رسيد.

ايران برای راهيابی به المپيک در اسلحه ريکرو، فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسيا به ميزبانی تايلند را دارد.

در کامپوند، استفاده از قرقره باعث افزايش قدرت کمان در پرتاب تير می‌شود. تيرانداز بعد از کشش و فشار اوليه کمان، به حالت خلاصی قرار می‌گيرد و هدف‌گيری می‌کند. در کامپوند برخلاف ريکرو، می‌توان از عدسی و لنز استفاده کرد.

در المپيک لندن از ۱۲ مدال توزيع شده در تير و کمان، کره جنوبی توانست سه طلا و يک برنز را نصيب خود کند. ايتاليا طلای تيمی مردان را گرفت. چين، ژاپن، مکزيک و آمريکا هم نشان‌های نقره و برنز را بين خود تقسيم کردند.

ميلاد وزيری نماينده ايران در لندن، در دور نخست به کماندار مکزيکی باخت و حذف شد. زهرا دهقان هم در مسابقات زنان مغلوب رقيب مکزيکی شد.

XS
SM
MD
LG