لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۰

فک پلمب کی‌اف‌سی و آمادگی مک‌دونالد برای راه‌اندازی نمایندگی در تهران


کی‌اف‌سی در تهران
کی‌اف‌سی در تهران

«کی‌اف‌سی» در تهران رفع پلمب شد و «مک‌دونالد» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد آماده راه‌اندازی نمایندگی خود در ایران است.

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه ۲۹ دی‌ماه گزارش کرده که رستوران «کی‌اف‌سی» در تهران با حکم دیوان عدالت اداری فک پلمب و فعالیت خود را از سر گرفته است.

رستوران «کی‌اف‌سی» دهم آبان ماه سال جاری به‌صورت رسمی در شهرک غرب تهران کار خود را آغاز کرد٬ اما در پی فشار محافظه‌کاران در ایران روز ۱۲ آبان از سوی ماموران پلیس پلمب شد.

علت پلمب این رستوران ارتباط آن با رستوران مشهور «کی‌اف‌سی» آمریکا اعلام شد که عباس پازوکی٬ مدیرعامل این رستوران این ارتباط با تکذیب کرده بود.

پازوکی گفته بود «پلمب کی‌اف‌سی حلال ناشی از سوءتفاهم است و این رستوران هیچ ارتباطی با کی‌اف‌سی آمریکا ندارد.»

فست‌فود زنجیره‌ای «کی‌اف‌سی» روز سه‌شنبه ۱۲ آبان در واکنش به بسته شدن رستورانی با نام این شرکت در تهران گفته بود که مجوز گشایش شعبه در ایران را به هیچ کسی نداده است.

در پی بازگشایی مجدد این رستوران مجتبی رحماندوست٬ نماینده مجلس در صحن علنی مجلس از وزیر دادگستری خواسته درباره علت بازگشایی آن توضیح دهد.

هم‌زمان با بازگشایی «کی‌اف‌سی» ٬ وب‌سایت رسمی رستوران «مک‌دونالد» هم با انتشار اطلاعیه‌ای از آمادگی خود برای اعطای نمایندگی در ایران خبر داده است.

وب‌سایت «مک‌دونالد» از متقاضیان دریافت نمایندگی در ایران خواسته فرم مخصوص مربوط به این درخواست را پر کنند.

اطلاعات کلی متقاضیان مانند نام، نام خانوداگی، تاریخ تولد به علاوه اطلاعات تجاری مانند میزان پولی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و خلاصه‌ای از تجربه‌های اقتصادی از مهم‌ترین بخش‌هی این فرم است.

رستوران «مک دونالد» سال ۱۹۴۰ تأسیس شده و در ۱۱۹ کشور شعبه دارد و اگر این اطلاعیه اخیر به سرانجام برسد، ایران صد و بیستمین میزبان این رستوران خواهد بود.

مسئولان این رستوران رنجیره‌ای از شش ماه پیش تلاش‌ها برای راه‌اندازی شعبه‌ای در ایران را آغاز کرده‌اند که مجموعه این تلاش‌ها با واکنش علی خامنه‌ای مواجه شده است.

آقای خامنه‌ای با هشدار نسبت به «نفوذ» آمریکا در جمهوری اسلامی پس از امضای توافق‌نامه هسته‌ای٬ خواستار توقف ورود هر گونه کالا از این کشور به ایران شده است.

پس از این هشدار و دستور رهبر جمهوری اسلامی٬ مقام‌های دولتی نیز اعلام کرده‌اند که ورود هر گونه کالای آمریکایی را متوقف کرده‌اند.

گروه زیادی از محافظه‌کاران «مک دونالد» را نماد زندگی غربی و «هجوم فرهنگی» به جمهوری اسلامی و راه‌اندازی آن را مقدمه‌ای بر «نفوذ» آمریکا در ایران می‌دانند.

در حال حاضر در بسیاری از پاساژ‌ها و مراکز خرید بزرگ تهران و برخی از شهر‌های ایران کالاهای آمریکایی فراوانی عرضه می‌شود که از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد ایران شده‌اند.

علی خامنه‌ای به همراه گروه قابل توجهی از روحانیون در ایران در سال‌های اخیر نسبت به تغییر «سبک زندگی» مردم این کشور هشدار داده و نگران دور شدن مردم از «زندگی اسلامی» هستند.

XS
SM
MD
LG