لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۸

فرمانده سپاه کرمانشاه از درگیری در مناطق مرزی این استان خبر داد


بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه
بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه

فرمانده سپاه پاسداران استان کرمانشاه، از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای به گفته او «ضد انقلاب» در عملیات روز یکشنبه نیروهای سپاه پاسداران برای «پاکسازی» برخی از مناطق مرزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه، روز دوشنبه، ۹ شهریور، همچنین گفت که از این افراد «مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات» ضبط شده است.

به گفته آقای ریحانی در این درگیری همچنین یکی از نیروهای سپاه پاسداران به نام «عبدالحمید حسینی» نیز کشته شده است. این فرمانده منطقه‌ای سپاه، به جزئیات بیشتری درباره این درگیری اشاره نکرده است.

هشتم مرداد ماه نیز گزارش‌هایی درباره درگیری نیروهای سپاه پاسداران با نیروهای گروه پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) در نزدیکی روستای «چم زرشک» از روستاهای «ثلاث و باباجانی» در استان کرمانشاه و کشته شدن تعدادی از نیروهای این گروه منتشر شده بود.

در همین حال معاون سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خبر داده بود که پنج نفر از نیروهای بسیج شهرستان کامیاران در این استان، شامگاه سه ‌شنبه ۲۰ مرداد، در «درگیری سختی» با نیروهای گروه «پژاک» (حزب حیات آزاد کردستان) کشته شده‌اند.

پیش از آن نیز علیرضا آشناگر، استانداری کردستان حمله افراد شاخه نظامی پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) را به پاسگاهی در مریوان، تأیید کرده و درعین حال گفته بود که در این حمله «چند شلیک کور به سمت نگهبانی پاسگاه» شده و تلفانی نداشته ‌است.

با این حال گروه پژاک گفته‌ بود در این حمله تعدادی از مأموران ایرانی کشته شدند و افزوده بود که به تلافی حمله سپاه پاسداران به افراد این گروه و «نقض محرز آتش‌بس» به این حمله دست زده ‌است.

در مرداد ماه همچنین بهروز آلخانی و سیروان نژاوی به اتهام همکاری با گروه «پژاک» اعدام شدند.

در هفته‌های گذشته همچنین برخی رسانه‌های ایران، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کاکا) را به حمله به یک اتوبوس ایرانی، حمله به قطار آنکارا- تهران و همچنین منفجر کردن خط لوله گاز ایران به ترکیه متهم کرده ‌اند.

XS
SM
MD
LG