لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۷

پناهجویان هدف گاز اشک‌آور پلیس مجارستان قرار گرفتند


شلیک پلیس مجارستان به سوی پناهجویان در مرز صربستان-مجارستان
شلیک پلیس مجارستان به سوی پناهجویان در مرز صربستان-مجارستان

پلیس ضد شورش مجارستان عصر چهارشنبه، در مرز این کشور با صربستان، برای کنترل پناهجویان که دیوار سیم خاردار را بریده و قصد ورود به این کشور را داشتند، از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

دولت مجارستان، پیشتر در روز سه‌شنبه، با بستن مسیر اصلی ورود پناهجویان به این کشور، در مناطق مرزی خود با صربستان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

مجارستان همچنین اخطار کرده بود که افرادی که به دنبال عبور غیرقانونی از مرز این کشور باشند، زندانی خواهند شد.

در همین حال آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که پناهجویان پس از مواجه با برخورد پلیس مجارستان، کمک‌های پزشکی از صربستان دریافت کرده‌اند. بیشتر این کمک‌ها موارد مربوط به مصدومیت با گاز اشک آور بوده است.

به گزارش سی ان ان، بسیاری از این پناهجویان با شعار «درها را باز کنید»، مقامات دولت مجارستان را خطاب قرار می‌دادند.

پناهجویان می‌گویند کسی نمی‌خواهد در مجارستان بماند و آنها قصد دارند به آلمان، سوئد و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پناهنده شوند.

به گزارش گاردین، با ادامه درگیری در مرز مجارستان و صربستان، بسیاری از پناهجویان به سوی مرز کرواسی و صربستان در حرکتند. وجود مناطق مین‌گذاری که از جنگ دهه نود میلادی بین صربستان و کرواسی برجا مانده، می‌تواند خطری برای این پناهجویان باشد.

حرکت مهاجران به سمت کرواسی پس از آن آغاز شد که مجارستان از نیمه شب سه‌شنبه و با اجرای قوانین جدید، مسیر اصلی ورود پناهجویان به خاک اتحادیه اروپا را بست.

مجارستان سیم خاردارهایی به ارتفاع سه و نیم متر در نوار مرزی خود با صربستان کشیده و هشدار داده است که هر کسی بخواهد از این سیم خاردار‌ها عبور کند دستگیر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG