لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۴

کی‌روش: دشمنان تیم ملی، حکایت ملانصرالدین و تعمیر سقف را بخوانند


کارلوس کی‌روش،مربی تیم ملی فوتبال ایران
کارلوس کی‌روش،مربی تیم ملی فوتبال ایران

ساعاتی پس از درگیری لفظی افشین پیروانی مدیر تیم ملی ایران با دبیر فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال جلسه داشت.

دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی ۹۰، پیروانی گفت اختلافات سرمربی تیم ملی با دبیر فدراسیون از همان نشست اول آغاز شد که اسدی به کی‌روش گفته بود او را از لحاظ فنی قبول ندارد.

اسدی روی خط برنامه آمد و گفت وقتی پیروانی در جلسه نبوده نمی‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند اما مدیر تیم ملی یادآور شد اسدی مشابه آن اظهارات را بارها در مصاحبه با مطبوعات به زبان آورده و هیچگاه تکذیب نکرده.

سرمربی تیم ملی ایران هم پس از پایان جلسه با اعضای هیات رییسه گفت: «دیدگاه‌هایم را در صفحه شخصی خودم می‌نویسم. ۱۵۰ روز تا اولین دیدارمان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی فاصله داریم و حالا وقتش رسیده که همه بیدار شوند.»

روز شنبه جلسه دیگری بین سرمربی تیم ملی و اعضای هیات رییسه برگزار خواهد شد. نشستی تعیین کننده در سرنوشت تیم ملی ایران.

کی‌روش که پیشتر نامه استعفایش را ارائه کرده، این اقدام را اجتناب ناپذیر دانسته و در صفحه فیسبوک خود نوشته: با قول‌هایی روبروییم که مدام زیر پا گذاشته شد، عدم حمایت از بازیکنان، فقدان امکانات و نبود روحیه جاه طلبی در فدراسیون برای رسیدن به جام جهانی. چیزی تغییر نکرده.

سرمربی تیم ملی در متن خود که با زبان انگلیسی و بدون ترجمه فارسی در فیسبوک منتشر شده، تاکید کرد: «فقط اطلاعات غلط و جعلی می‌تواند بدتر از جهالت باشد. با افرادی مواجهیم که فکر می‌کنند بقیه احمق‌اند و فقط خودشان عقل دارند. اما ما احمق نیستیم؛ بازیکنان و هواداران فوتبال ایران هم احمق نیستند.»

کارلوس کی‌روش در ادامه می‌نویسد: «آنها نمی‌دانند که ما می دانیم آنها حسادت می‌کنند و رفتارشان دشمنانه است. ما آماده‌ایم آنها را ببخشیم و در عین حال، فراموششان کنیم.»

سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به «آنهایی که تلاش می‌کنند با اطلاعات غلط هواداران را گول بزنند» گفت: حکایت تعمیر سقف خانه توسط ملأ نصرالدین را بخوانند.

در پایان داستان مزبور، ملانصرالدین که همراهی غیر ضروری خرش باعث شده سقف پس از انجام تعمیرات فرو بریزد، می‌گوید: لعنت بر من که ندانستم اگر خر به جایگاه بالایی برسد، هم آنجا را خراب کرده و هم خودش را از بین خواهد برد!

سایت ورزش سه با انتشار گزارشی درباره کارنامه کی روش در ایران نوشته: «مردی که گاهی رفتارش اهالی فوتبال را به انتقاد واداشته، برای فوتبال ما همیشه حافظ آبرو بود، چه با لیاقت فنی و چه با استفاده از مکر مربیگری.»

کی‌روش در ۶۱ بازی هدایت تیم ملی را بر عهده داشته و از این حیث، رکورددار تاریخ فوتبال ایران است. جایی که فقط سه مربی توانستند بیش از چهل بار روی نیمکت تیم ملی بنشینند.

تیم او طی این پنج سال در بازیهای رسمی فقط چهار شکست را متحمل شده. دو بار در مقدماتی جام جهانی به لبنان و ازبکستان و دو بار هم در جام جهانی به آرژانتین و بوسنی.

ایران با کی‌روش ۱۱۰۰ روز مقابل حریفان آسیایی بی شکست مانده و طی ۱۷ ماه اخیر، در رنکینگ فیفا به عنوان صدرنشین تیمهای آسیایی حضور داشته.

رییس فدراسیون فوتبال ایران درباره وضعیت آینده تیم ملی به خبرنگاران گفت: سرمربی می‌گوید برای ادامه همکاری نیاز به زمین چمن خوب،‌ پرداخت به موقع پاداش بازیکنان، برگزاری اردوی مناسب و پرداخت حقوقش در موعد مقرر دارد.

کفاشیان ادامه داد: «کی‌روش اعلام کرده اگر شرایط فراهم نشود نمی‌ماند. اگر او برود ضرر می‌کنیم چون تیم ملی را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند تیم را راهی جام جهانی کند.»

XS
SM
MD
LG