لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۲

اقدام به خودکشی با نوشته «دروغ، فقر و اختناق»


اقدام يک مرد ۳۶ ساله برای خودکشی در ظهر روز سه شنبه ۱۷ تير ماه سال ۱۳۹۳ باعث ترافيک شديد و ازدحام مردم در معابر منتهی به ميدان هفت تير شد.

خبرگزاری ايسنا گزارش داده که اين فرد کاوری بر تن داشت که بر روی آن «دروغ ، فقر و اختناق »دليل اقدام برای خودکشی ذکر شده بود.

اين خبرگزاری همچنين روز سه شنبه ۱۷ تير ماه عکسهايی از اين حادثه را مخابره کرده است.به گزارش خبرگزاری ايسنا اين مرد ۳۶ ساله که ظهر روز سه شنبه روی يک دکل مخابراتی مرتفع در ميدان هفت تير تهران رفته بود، در نهايت پس از گفت و گو با نيروهای آتش نشانی و ماموران انتظامی از اقدام خود منصرف شد.

براساس گزارش اين خبرگزاری اين فرد بعد از پايين آمدن از دکل، توسط مامورين نيروی انتظامی دستگير شده است. درگزارشها اشاره ای به نام اين فرد نشده و نيروی انتظامی نيز گزارشی درباره وضعيت اين فرد پس از بازداشت ارائه نکرده است.
خبرگزاری ايسنا دقايقی پس از اقدام اين فرد به خودکشی در خبر خود نوشته بود که «اين فرد در حالی که عنوان می‌کند قصدش از اين کار خودکشی نيست، اما هنگام نزديک شدن نيروهای امدادی به خود، آنها را تهديد به پرتاب کردن خود می‌کند. »

همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان تعداد زيادی از کارکنان و کارمندان شرکتهای مشرف به ميدان هفت تير،حدود سه ساعت تماشاگر اين حادثه بودند و ادارات مربوطه به حالت نيمه تعطيل درآمده بود.

پيش از اين نيز خبرهای بسياری درباره اقدام افراد برای خودکشی در معابر عمومی منتشر شده بود. دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ همزمان با بازديد حسن روحانی، رئيس جمهور يکی از کارکنان صنعت نفت در مقابل اين وزارتخانه اقدام به خودسوزی کرد و پس از پنج روز گذشت.

سايت الف در مطلبی در ۲۲ فروردين ۹۳ از سه مورد اقدام به خودکشی در معابر عمومی ظرف يک ماه خبر داده بود. اين سايت با اشاره به آمارهای رسمی خبر داده بود که در نه ماه ابتدايی سال ۹۲ روزی بيش از ۱۱ نفر در کشور خودکشی کرده‌اند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در ۹ ماهه اول سال گذشته ۳۱۲۵ تن در حوادثی که مشکوک به خودکشی تشخيص داده شد، جان خود را از دست داده‌اند که از ميان آنها ۹۸۲ تن را زنان و ۲۱۴۳ تن را مردان تشکيل می‌دهند.

XS
SM
MD
LG