لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۰

تلگرام جان دو جوان را در سمنان نجات داد


علی آقا یحیایی٬ معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ا حمر استان سمنان از نجات دو جوان گرفتار در برف و بوران کویر سمنان با استفاده از موقعیت‌یاب نرم‌افزار «تلگرام» نصب شده روی گوشی آن‌ها خبر داد.

آقا یحیایی روز پنجشنبه ۲۶ آذر به ایسنا گفته در این عملیات٬ تلگرام کمک «شایانی» به اپراتور e. o. c (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات) ستاد هلال احمر کرده است.

وی افزوده نرم‌افزار موقعیت‌یاب تلگرام ٬ موقعیت دو جوان گرفتار در بوران کویر سمنان را به طور «دقیق» برای تیم‌های جستجو و نجات تعیین کرده بود.

ستاد هلال احمر استان سمنان آن‌طور که این مقام مسئول گفته شامگاه چهارشنبه ۲۵ آذر در پی یک تماس تلفنی از گرفتار شدن این دو جوان در برف و بوران اطلاع پیدا کرده بود.

نرم‌افراز تلفن همراه تلگرام یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین شبکه‌های ارتباطی محسوب می‌شود که براساس آمار‌های رسمی در ایران ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر مخاطب دارد.

بسیاری از رسانه‌ها و برخی از سازمان‌های دولتی و نیمه‌دولتی نیز در یک سال گذشته به جمع کاربران این شبکه تلفن همراه پیوسته‌اند.

از شبکه تلگرام در حال حاضر به عنوان جنجالیترین شبکه تلفن همراه در جمهوری اسلامی نیز نام برده می‌شود که بحث‌ها و تلاش‌های فراوانی برای مسدود کردن آن در ایران در جریان است.

قوه قضائیه یکی از جدی‌ترین حامیان انسداد این شبکه در کشور است و طی یک سال گذشته بار‌ها به دولت حسن روحانی در این‌باره هشدار‌های جدی داده‌ است.

قوه قضائیه و قوه مجریه بر سر نحوه ادامه یا توقف فعالیت «لگرام در ایران با یکدیگر اختلاف دارند٬ اما کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی٬ مرجع اصلی هر تصمیمی درباره فضای مجازی ایران است.

ماه گذشته این کارگروه در مصوبه‌ای به وزارت ارتباطات هشدار داد که اگر پیام‌رسان تلگرام «ظرف مدت محدودی» اقدامات «لازم» برای حذف «محتوای مجرمانه» و خلاف «مقررات جمهوری اسلامی» را انجام ندهد٬ فیل‌تر خواهد شد.

«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» در ایران تاکنون چندین جلسه درباره تعیین تکلیف تلگرام و برخی دیگر شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه برگزار کرده٬ اما برای مسدود کردن آن آرای کافی وجود نداشته است.

XS
SM
MD
LG