لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۲

رسانه های بلژیک: بازداشت فرد مظنون به دست داشتن در حملات بروکسل


نجم العشراوی فرد مظنون به دست داشتن در حملات بروکسل
نجم العشراوی فرد مظنون به دست داشتن در حملات بروکسل

رسانه‌ها از بازداشت نجم العشراوی فرد مظنون به دست داشتن در حملات بروکسل خبر داده‌اند.

به گزارش روزنامه بلژیکی دِرنیِر اور و سایت پولتیکو این فرد که بامداد چهارشنبه نامش فاش شده بود، ‌در منطقه «آندِرلِکت» بروکسل بازداشت شده است.

نجم العشراوی همچنین متهم است که در حملات تروریستی ماه نوامبر در پاریس نقش داشته است.

روز گذشته پلیس بلژیک تصویر سه نفر در فرودگاه را منتشر کرد و اعلام کرد که آنها احتمالا به بمب‌گذاری فرودگاه مرتبطند. یکی از این افراد (نجم العشراوی)که در کنار دو مظنون دیگر در فرودگاه بود بنا برگزارش‌ها روز چهارشنبه دستگیر شده است.

بنا برگزارش‌های منتشر شده نجم العشروایی، ۲۴ ساله و دستیاران صالح عبداسلام است و پلیس تنها یک روز پیش از بروز این انفجارها نام او را شناسایی کرده بود.

به نوشته فیگارو نجم العشروایی «متهم به دست داشتن در عملیات تروریستی در قاهره در سال ۲۰۰۹ است که منجر به کشته شدن یک فرانسوی شد.»

همچنین روز چهارشنبه، هویت دو بمب‌گذار انتحاری در فرودگاه و متروی بلژیک نیز فاش شد که گفته می‌شود دو برادر با نام های خالد و ابراهیم بکروی بودند.

خالد و ابراهیم البکروی نام این دو برادر است که به گفته پلیس بلژیک پیشتر متهم به انجام جنایات سازمان‌یافته بودند، اما ارتباطی با فعالیت‌های تروریستی نداشته‌اند. یکی از این دو برادر خود را در فرودگاه و دیگری خود را در متروی مرکزی منفجر کرد.

روز سه‌شنبه سه انفجار فرودگاه بین‌المللی و متروی بروکسل را هدف قرار داد. گروه خلافت اسلامیساعاتی پس از بروز انفجارها، مسئولیت آنها را برعهده گرفت.

به گفته وزارت بهداشت بلژیک، حملات روز سه‌شنبه در فرودگاه و متروی بروکسل دست‌کم ۳۴ کشته و حدود دویست زخمی برجا گذاشت.

XS
SM
MD
LG