لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

یک زن مظنون به قتل آموزگار آمریکایی در ابوظبی بازداشت شد


تصویر ویدئویی از زن مظنون در فروشگاهی که قتل در آن رخ داده است
تصویر ویدئویی از زن مظنون در فروشگاهی که قتل در آن رخ داده است

امارات متحده عربی می‌گوید یک زن را به ظن قتل آموزگار آمریکایی در ابوظبی، بازداشت کرده است؛ زن بازداشت شده مظنون به بمب‌گذاری در برابر خانه یک پزشک مصری آمریکایی، پس از قتل آموزگار است.

روز دوشنبه، ۱۰ آذر، فردی که پوشیه سیاه به تن داشت، آموزگاری آمریکایی را در توالت همگانی یک مرکز خرید در ابوظبی، با ضربات «چاقوی قصابی» به قتل رساند. [بیشتر بخوانید]

روز پنج‌شنبه ۱۳ آذر ماه، سرهنگ رشید بورشید، یک مقام ارشد پلیس ابوظبی، با اعلام خبر بازداشت مظنون به قتل گفته است بمبی که او «ساعاتی بعد» در برابر خانه پزشک آمریکایی کار گذاشته بود، کشف و خنثی شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر کشور امارات متحده عربی، ژنرال سیف بن زاید آل نهیان، نیز گفته‌های مشابهی را در مورد بازداشت یک مظنون مطرح کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز به این موضوع اشاره کرده که در گفته‌های او، زن بازداشت شده مستقیما «تروریست» خطاب نشده است.

این اشاره به نگرانی‌ها در این مورد باز می‌گردد که قتل زن آمریکایی در شیخ‌نشین‌هایی که انبوهی از آموزگاران و کارکنان غربی را در خود جای‌ می‌دهند، دلایل تروریسی داشته باشد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید سفارت ایالات متحده در امارات متحده عربی، در اکتبر گذشته، در بیانیه‌ای به مطلبی در یک فروم اینترنتی وابسته به «جهادیون» اشاره کرده بود که در آن خواسته شده بود به «آموزگاران آمریکایی» در منطقه حمله شود.

وزیر کشور امارات متحده عربی در عین حال گفته است مظنون، هدف‌های خود را بر اساس «ملیت» آنها انتخاب کرده و قصد داشت فضای هراس و هرج و مرج ایجاد کند.

مقام‌های امارات متحده عربی، هویت فرد بازداشت شده را فاش نکرده‌ و نیز نگفته‌اند که آیا به تنهایی دست به طرح و انجام آنچه کرده، زده یا او عضوی از یک گروه بزرگ‌تر است.

روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید در عین حالی که ژنرال آل نهیان، وزیر کشور امارات، می‌گوید بمب کارگذاشته‌شده در برابر خانه پزشک مصری آمریکایی، ساعاتی پس از قتل آموزگار، در روز دوشنبه پیدا شده سرهنگ بورشید، گفته این بمب در روز سه‌شنبه کشف شده است.

ایبولیا رایان، آموزگار کشته شده، دو فرزند دوقلوی او نیز در انتظار پدر خود، تحت نظارت پلیس امارات هستند.

XS
SM
MD
LG