لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

تهدید به مرگ مدیر بی‌بی‌سی پس از اخراج مجری «تخت گاز»


تونی هال
تونی هال

پلیس بریتانیا می‌گوید در حال انجام تحقیقاتی در مورد تهدید تونی هال، مدیر کل شبکه بی‌بی‌سی، به مرگ است؛ تهدیدهایی که در پی تصمیم او به اخراج جرمی کلارکسون، مجری برنامه مشهور «تخت گاز»، صورت گرفته است.

اسکاتلندیارد، پلیس بریتانیا، ۹ فروردین تائید کرده است که این تحقیقات بر پایه تهدیدهایی‌ست که روز چهارشنبه گذشته صورت گرفته است. در همان زمان بود که آقای هال تصمیم گرفت به قرارداد شبکه بی‌بی‌سی با جرمی کلارکسون خاتمه دهد.

یک سخنگوی پلیس به خبرنگاران گفته است تحقیقات همچنان ادامه دارد و کسی نیز تا کنون بازداشت نشده است.

نشریه «میل آن ساندی» می‌گوید خانه تونی هال، از زمانی که این تهدید صورت گرفته، ۲۴ ساعته تحت مراقبت پلیس قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه از قول سخنگوی شبکه بی‌بی‌سی، در واکنش به این موضوع گفته است که آنها در مورد مسائل امینتی نظری نمی‌دهند.

جرمی کلارکسون در جریان یکی از برنامه‌هایش در مسکو
جرمی کلارکسون در جریان یکی از برنامه‌هایش در مسکو

برنامه «تخت گاز» از پربیننده‌ترین برنامه‌های بی‌بی‌سی است، در ۱۷۰ کشور جهان پخش می‌شود و هفته‌ای تا ۳۵۰ میلیون بیننده دارد.

جرمی کلارکسون، چهره اصلی این برنامه، یکی از سه مجری آن بود.

سخنان او و برخی رفتارهایش در مواردی مختلف به اعتراضات کشورها و گروه‌های گوناگون انجامیده بود؛ از آرژانتین تا گروه‌های هوادار محیط زیست یا موسسه‌های خیریه حامی ناتوانان و کم‌توانان ذهنی.

اما او هوادران بسیاری نیز داشت. طوماری آن‌لاین برای رفع تعلیق و بازگرداندن او به تلویزیون، در مدتی کوتاه، بیش از یک میلیون امضا جمع کرده بود.

دلیل اصلی اعلام‌شده از سوی بی‌بی‌سی برای تمدید نکردن قرارداد جرمی کلارکسون، حمله فیزیکی او به یکی از تهیه‌کنندگان برنامه عنوان شده است.

XS
SM
MD
LG