لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

جام ملت‌های اروپا: ولز، لهستان و پرتغال در جمع هشت تیم برتر


بازی لهستان و سوئیس
بازی لهستان و سوئیس

دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا با انجام سه مسابقه آغاز شد و تیم‌های ملی ولز، لهستان و پرتغال با غلبه بر حریفان خود راهی دور بعد شدند.

بازی تیم‌های سوئیس و لهستان در وقت قانونی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. یاکوب بلاشچیکوفسکی برای لهستان گل زد اما در دقیقه ۸۲، ژردان شکیری با ضربه زیبای قیچی و از فاصله دور، دروازه فابیانسکی را باز کرد.

این نخستین گلی بود که لهستان در یورو ۲۰۱۶ دریافت کرد. سنگربان سوانسی توانست ۳۵۲ دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

بازی در وقت اضافه گلی در بر نداشت تا ضربات پنالتی، تیم صعود کننده به دور یک چهارم نهایی را مشخص کند.

لواندوفسکی که هنوز در این جام موفق به گلزنی نشده، ضربه‌اش را به هدف نشاند. ملیک، گلیک، بلاشچیکوفسکی و کریخوُویاک هم ضربات خود را به تور دروازه‌بان سومر رساندند.

در طرف مقابل، چهار ضربه سوئیس به تور رسید اما گرانیت ژاکا پنالتی خود را بیرون زد تا تیمش از گردونه مسابقات خارج شود.

بازی ولز و ایرلند شمالی با برتری ۱-۰ ولز به پایان رسید. گل برتری ولز در حالی به ثمر رسید که به نظر می‌آمد تعیین سرنوشت این بازی نیز در ۹۰ دقیقه میسر نخواهد شد.

گرت مک آلی که در دور گروهی یکی از گل‌های تیمش را وارد دروازه اوکراین کرده بود، این بار در هفتاد و پنجمین دقیقه، دروازه تیم خودی را باز کرد تا تیم شگفتی‌ساز ولز به یک چهارم نهایی برسد.

ولز برای تداوم شگفتی‌های خود باید منتظر تیم برنده در بازی بلژیک و مجارستان باشد. ولز و بلژیک در دور مقدماتی نیز همگروه بودند.

آخرین بازی شنبه شب را پرتغال و کرواسی برگزار کردند. مسابقه‌ای زیبا که پایانی تلخ برای تیم شایسته کرواسی داشت. آن‌ها که در مرحله گروهی، برتری مقابل جمهوری چک را به خاطر شورش هواداران خودی با تساوی عوض کردند، این بار هم بد اقبال بودند.

پرتغال که بدون پیروزی از گروهش صعود کرده بود، در چهارمین بازی نیز نتوانست طی ۹۰ دقیقه به برد برسد.

در وقت اضافه در حالی که کرواسی فشار بیشتری می‌آورد و موقعیت‌های مناسبی هم به دست آورده بود، روی ضد حمله گل خورد تا حذف شود.

وقتی رونالدو شوت زد و توپ وارد دروازه نشد، در برگشت این ریکاردو کوارشما بود که در یک قدمی دروازه با ضربه سر، تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی رساند.

پرتغال برای صعود به نیمه نهایی باید به مصاف لهستان برود. جدالی بین رونالدو با لواندوفسکی که هنوز مطابق انتظار هواداران خود ظاهر نشده‌اند.

در ادامه بازی‌ها، روز یکشنبه فرانسه میزبان مسابقات به مصاف جمهوری ایرلند می‌رود.

آلمان در مصافی انتقامی مقابل اسلواکی قرار می‌گیرد تا شکست بازی دوستانه که پیش از آغاز جام متحمل شده بود را جبران کند. مجارستان و بلژیک نیز برگزارکننده آخرین بازی یکشنبه هستند.

در جدول گلزنان گرت بیل از ولز و آلوارو موراتو از اسپانیا سه گله هستند. هشت بازیکن دو گله پشت سرشان قرار دارند که از بین آن‌ها، ایوان پریسیچ و بوگدان استانچیو به دلیل حذف کرواسی و رومانی، امکان افزایش گل‌های خود را ندارند.

XS
SM
MD
LG