لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

توقف عرضه اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت و افزایش هزینه اینترنت در تهران


شرکت مخابرات استان تهران فروش سرویس اینترنت نامحدود با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت در این استان را متوقف کرده و برخی هزینه‌های اینترنت را نیز افزایش داده است.

کامران کاظمی، معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران این خبر را در آغاز هفته جاری در اختیار سایت رسمی این شرکت قرار داده است.

آقای کاظمی اعلام کرده «سرویس اینترنت نامحدود شرکت مخابرات استان تهران با سرعت‌های ۱، ۲ و ۴ مگابیت به متقاضیان جدید واگذار» خواهد شد.

«خبرگزاری دانشجو» نیز روز ۲۱ دی‌ماه نوشته‌است فروش سرویس‌های اینترنتی با محدودیت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه، دو یا سه سال است از سوی شرکت‌های اینترنتی متوقف شده بود.

آن‌طور که این خبرگزاری نوشته «آنهایی که خود را ملتزم لفظی به اجرای قانون نانوشته محدودیت ۱۲۸ کیلوبیت می‌دیدند، به شکل پنهانی سرویس‌های با ظرفیت بیشتر را واگذار می‌کردند.»

«خبرگزاری دانشجو» از شرکت مخابرات به عنوان یکی از شرکت‌هایی نام برده که «تا زمانی که فشار پشت پرده برای رعایت این قانون (محدودیت ۱۲۸K) وجود داشت، از آن تبعیت می‌کرد.»

شرکت مخابرات در تازه‌ترین تصمیم خود که جزئیات آن را نیز منتشر کرده قیمت اینترنت با سرعت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه را ثابت نگه داشته است.

این شرکت قیمت اینترنت با سرعت ۱۰۲۴ را در بخش پیش پرداخت ۳۳ هزار ۱۵۰ تومان و در بخش پس پرداخت ۴۴ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش داده است.

قیمت‌ اینترنت در سرعت ۲۰۴۸ هم در بخش پیش پرداخت ۵۳ هزار و ۸۶۰ تومان و در بخش پس پرداخت ۷۳ هزار و ۸۶۰ تومان افزایش یافته است.

این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفته که داود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران ۱۳ آبان از توقف فروش اینترنت به شش استان به علت «مشکل کمبود نقدینگی و بدهی» خبر داده بود.

مدیران شرکت مخابرات سال‌هاست خواستار افزایش تعرفه‌های مخابراتی هستند، اما دولت حسن روحانی اعلام کرده بود افزایش تعرفه‌ها سیاست دولت جدید نیست و با این درخواست مخالف است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات مرداد ماه سال جاری گفته بود «دولت یازدهم به هیچ عنوان زیر بار افزایش قیمت خدمات ارائه شده به مردم بدون استدلال و دلایل منطقی نخواهد رفت.»

شرکت مخابرات و زیر‌مجموعه‌های آن نیز در پی این مخالفت اعلام کرده‌اند وارد فاز «زیان‌دهی» شده‌ و توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند.

XS
SM
MD
LG